اختصاصی/اهمیت بررسی تبعات حوادث کاری و مدیریت چالشهای احتمالی/ضرورت برگزاری نشستهای آموزشی توسط مسئولین انجمنهای کارفرمایی
دومین همایش ملی توانمندیها و چشمانداز شرکتهای دانش بنیان، توسط انجمن صنفی کارفرمایی شرکتهای دانش بنیان استان تهران، در حالی برگزار شد که دبیر بخش حوادث کاری پایگاه خبری پژواک کارفرما، یکی از سخنرانان همایش با موضوع تبعات حوادث کاری بود.
آرمین یکتا در خصوص تبعات حوادث کاری که عنوان سخنرانی ایشان در همایش ملی توانمندیها و چشمانداز شرکتهای دانش بنیان بود، به پژواک کارفرما، گفت: تبعات ناشی از جنبه عمومی و خصوصی جرم و جریمه تبصره ۱ ماده ۶۶ سازمان تامین اجتماعی و هزینههای پزشکی، حداقل پیامد حوادث کاری بوده اما بحران ناشی از مشکلات زندگی مصدومین یا همسر و فرزندان شخص متوفی بهعلاوه اتلاف وقت و التهابهای فکری کارفرمایان در هنگام مراجعه به محاکم قضایی، مشکلات دیگر ناشی از حوادث کاری است.
دبیر شورای هماهنگی و صیانت از منافع بیمهای کارفرمایان عضو کانون عالی کارفرمایی ایران با اشاره به مهم ترین راه حل برای مدیریت چالشهای احتمالی، اظهار کرد: ابتدا رعایت نکات ایمنی در اولویت است و سپس خرید یک بیمه نامه مسئولیت کارفرما در قبال کارکنان از یک نماینده با تجربه و متخصص که شفاف و جامع باشد.
دبیر بخش حوادث کاری پایگاه خبری پژواک کارفرما در خصوص چگونگی مدیریت چالشهای احتمالی کارفرمایان، تصریح کرد: عمل به این توصیهها محقق نمیشود مگر اینکه کارفرمایان با تبعات و چگونگی مدیریت چالشها آشنا شوند و از طریق برگزاری نشستهای آموزشی توسط مسئولین انجمنهای کارفرمایی و اتحادیههای صنفی اهمیت این موضوع جدی گرفته شود در غیر این صورت فعالیت هر کارفرمایی مانند قدم زدن در میدان مین است.
گفتنی است، در همین رابطه، ابوالفضل عباسی، رئیس هیات مدیره انجمن صنفی کارفرمایی شرکتهای دانشبنیان در گفت و گویی با پژواک کارفرما با اشاره به انحراف توجه کارفرمایان از توسعه و توانمندکردن شرکتهای دانش بنیان خود به دلیل بروز حوادث کاری، گفت: در دومین همایش ملی توانمندیها و چشمانداز شرکتهای دانش بنیان از آرمین یکتا، دبیر شورای هماهنگی و صیانت از منافع بیمهای کارفرمایان عضو کانون عالی کارفرمایی ایران برای ارائه گزارش تبعات حوادث کاری و مدیریت چالشهای احتمالی دعوت به عمل آمد که با توجه به تجربه و تخصص ایشان در شیوه ارائه و رفرنس به مستندات مناسب، بازخورد خوبی از اعضا و مدعوین دریافت که در حوزه مدیریت ریسک و افزایش اطلاعات اعضا پیرامون تبعات حوادث کاری، این اتفاق خوش یمن قلمداد میشود.