اختصاصی/

بخش خصوصی توانایی مدیریت اقتصاد ایران را دارد/نقش کلیدی رسانه‌ها در توسعه ملی و جذب سرمایه‌‌گذاری

رئیس اتاق بازرگانی ایران در دیدار نوروزی با رسانه‌ها گفت: رسانه‌‌ها با کار دلسوزانه و متعهدانه خود، ستون فقرات امیدبخشی در جامعه هستند و فعالیت‌‌های رسانه‌‌ای نه تنها برای فعالان اقتصادی که برای همه مسئولان نظام انگیزه‌ آفرین است.

بخش خصوصی توانایی مدیریت اقتصاد ایران را دارد/نقش کلیدی رسانه‌ها در توسعه ملی و جذب سرمایه‌‌گذاری
پژواک کارفرما -

صمد حسن زاده  برای خروج از شرایط فعلی به دو محور اشاره کرد و گفت: نخست؛ دولت باید باور کند که بخش خصوصی توانایی مدیریت اقتصاد کشور را دارد و به صورت عملی از آن حمایت کند و دوم؛ بخش خصوصی نیز باید با عملکرد شفاف و مسئولانه این اعتماد را جلب کنند.

رئیس اتاق ایران ادامه داد: رسانه‌ ها با کار دلسوزانه و متعهدانه خود، ستون فقرات امیدبخشی در جامعه هستند و فعالیت‌‌های رسانه‌ ای نه تنها برای فعالان اقتصادی که برای همه مسئولان نظام انگیزه‌ آفرین است.

وی افزود: رسانه‌ها ارکان اصلی حفظ و ثبات شاخص‌ های اجتماعی و اقتصادی کشور محسوب می‌ شوند، اصحاب رسانه با علم و کارشناسی خود در حوزه های مختلف با وجود کمبود ها و نارسایی ها امیدواری و اعتمادی برای مسئولین و برنامه های اقتصادی کشور فراهم کرده اند.

به گزارش خبرنگار پژواک کارفرما، رئیس اتاق بازرگانی ایران با وجود همه نارسایی‌ ها و کمبودها که در همه کشورهای دنیا به اشکال مختلف وجود دارد، اظهار داشت: معتقدم ظرفیت‌ های جمهوری اسلامی ایران با این منابع طبیعی غنی، ثروت‌ ملی و نیروی انسانی فرهیخته بسیار فراتر از شرایط کنونی است.

وی تصریح کرد: شرایط فعلی در شأن ملت شریف ایران نیست و باید شاهد تحولی اساسی در جهت ارتقای رفاه عمومی باشیم.

حسن زاده برای خروج از شرایط فعلی به دو محور اشاره کرد و گفت: نخست؛ دولت باید باور کند که بخش خصوصی توانایی مدیریت اقتصاد کشور را دارد و به صورت عملی از آن حمایت کند و دوم؛ بخش خصوصی نیز باید با عملکرد شفاف و مسئولانه این اعتماد را جلب کنند.

وی اضافه کرد: تاریخ نشان داده در سخت‌ ترین شرایط، بخش خصوصی در کنار ملت و دولت ایستاده است.

رئیس اتاق بازرگانی ایران با اشاره به حضور پررنگ رسانه ها گفت: امروز شاهدیم که بسیاری از مراکز علمی، دانشگاهی، پزشکی و تخصصی کشور تحت مدیریت توانمند بانوان اداره می‌ شود که این ظرفیت بزرگ، سرمایه‌ای ارزشمند برای پیشرفت کشور است.

نقش کلیدی رسانه‌ها در توسعه ملی و جذب سرمایه‌ گذاری

نایب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با تاکید براینکه رسانه ها نقش کلیدی در توسعه ملی و جذب سرمایه گذاری دارند گفت: در تمام کمیسیون‌ های تخصصی، حضور فعال رسانه‌های تخصصی را شاهد هستیم. این رسانه‌ها می‌توانند با ارتباط مستقیم با روابط عمومی اتاق، به دقیق‌ترین اطلاعات دسترسی داشته باشند.

به گزارش خبرنگار پژواک کارفرما، محمدرضا بهرامن درباره نقش اتاق بازرگانی در مذاکرات اقتصادی بین المللی افزود: اتاق ایران با شبکه گسترده بین‌ المللی و ۳۰۰ تشکل تخصصی، ظرفیت بی‌ نظیری برای کمک به دیپلماسی اقتصادی دارد، ما در کنار وزارت خارجه کشورمان آماده ارائه تحلیل‌ های کارشناسی و تسهیل ارتباطات اقتصادی هستیم.

وی با بیان اینکه هر اتاق استانی بر اساس ظرفیت‌ های بومی خود عمل می‌کند اظهارداشت: در حوزه معادن هر شهرستان بر اساس پتانسیل‌ های خود برنامه‌ ریزی می‌ کند. این تنوع غنای خاصی به کارنامه اتاق ایران بخشیده است.

وی با اشاره به اینکه اتاق بازرگانی ایران نسبت به دقت اطلاعات حساس است تصریح کرد: مخاطبان ما فقط داخلی نیستند بنابراین هر اطلاعات نادرستی می‌ تواند اثرات مخربی بر سرمایه‌ گذاری داشته باشد به همین منظور تمام اطلاعات قبل از انتشار به دقت بررسی می‌ شوند.

پیگیر رفع تحریم‌ها با مذاکره عزتمندانه هستیم

امید باقری عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی ایران گفت: پیگیر رفع تحریم ها با مذاکره عزتمندانه هستیم.

وی از برنامه‌های جدید اتاق برای شفاف‌سازی آمارها و تسهیل دسترسی رسانه‌ها به اطلاعات خبر داد و افزود: تبیین نقش اقتصاد ایران در شرایط تحریم ها نیازمند همراهی رسانه‌هاست.

این عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی ایران اظهار داشت: این مساله‌ ای ملی است و همه باید از آن دفاع کنیم، البته بخش خصوصی تنها به بیان دیدگاه‌ها بسنده نمی‌کند، بلکه پیگیری نتایج ملموس نیز در دستور کار ماست.

وی رسانه‌ ها را بخشی از خانواده بخش خصوصی دانست و اظهار داشت: مرکز پژوهش‌های اتاق ایران یک مرجع معتبر ملی است که هر گزارشی تنها پس از اطمینان از صحت و پایایی منتشر می‌شود.

انتهای پیام
۳۶۶۵
دیدگاه
آخرین‌های تشکل‌ها
آخرین اخبار
پربازدیدها