نشست بررسی حوادث کاری با همکاری کانون عالی کارفرمایی ایران و دادگستری ایلام برگزار شد؛

الزام آگاهی کارفرمایان از تبعات حوادث‌کاری و چالش‌های احتمالی/کارفرمایان مبحث ایمنی را جدی‌تر بگیرند

«معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان ایلام» با همکاری «کانون عالی انجمن‌های صنفی کارفرمایی ایران» نشست تخصصی بررسی تبعات حوادث کاری و مدیریت چالش‌های اجتماعی را در سالن همایش کوثر دادگستری ایلام، برگزار کرد.

الزام آگاهی کارفرمایان از تبعات حوادث‌کاری و چالش‌های احتمالی/کارفرمایان مبحث ایمنی را جدی‌تر بگیرند
پژواک کارفرما -

معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان ایلام با توجه به اشراف نسبت به تبعات حوادث‌کاری و مشکلات ناشی از جنبه خصوصی و عمومی جرم وآگاهی از چالش‌های شدید آن، در مکاتبه‌ای با کانون عالی کارفرمایی برای مشارکت در برگزاری «نشست تخصصی بررسی تبعات حوادث کاری و مدیریت چالش‌های اجتماعی» دعوت به عمل آورد و با همکاری کانون، این رویداد مهم ۹ مردادماه ۱۴۰۳ در سالن کوثر همایش‌های دادگستری کل استان ایلام با محورهای مختلف برگزار شد.

این رویداد تخصصی با سخنرانی، اسماعیل قمری، معاونت اجتماعی و‌ پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان ایلام آغاز و سپس رییس دادگستری استان ایلام، به عنوان یک مسئول قضایی، توضیحاتی را درباره عمق مشکلات و تعداد حوادث ارائه کرد.

عمران علی محمدی به نقش افزایش دانایی در کاهش تبعات حوادث‌کاری اشاره کرد و گفت: مسئولین دادگستری با دعوت از مدیران و‌مسئولین استانی تلاش کردند همانگونه که در سال ۱۴۰۲ درمولفه‌های تعریف شده، به عنوان دادگستری موفق و‌ موثر انتخاب شده، در سال ۱۴۰۳ نیز با تکیه بر شناخت تهدیدها و فرصت‌ها نسبت به پیشگیری و تغییر مثبت، اقدامی متفاوت انجام دهند.

وی تاکید کرد: بازخوردهای مثبت جهت برگزاری این نشست تخصصی، مهر تاییدی بر توصیه ریاست دادگستری بود.

در ادامه نشست، مهدی روحانی و آرمین یکتا که به ترتیب ریاست شورای هماهنگی و ‌صیانت از منافع بیمه‌ای کارفرمایان و دبیری شورای هماهنگی کانون عالی کارفرمایی را برعهده دارند در ۹ محور و جهت آگاهی کارفرمایان و پیمانکاران در خصوص مشکلات پس از حادثه، مواردی را با ذکر مستندات مختلف، شرح دادند.

240

در پنل انتهایی، میرهاشم موسوی، ارزیاب رسمی خسارت بیمه‌های مسئولیت و علی عادله، کارشناس و مشاور حوزه بیمه‌های مسئولیت، مهم ترین ابهامات و‌ پرسش‌های مدعوین را پاسخ دادند.

برگزاری جلسات آموزشی به منظور آشنایی بیشتر کارفرمایان با تبعات حوادث کاری و چالش‌های اجتماعی با استفاده از تجربیات سایرین، سبب می‌شود، کارفرمایان مبحث ایمنی را جدی‌تر گرفته و نسبت به رفع کاستی‌های بیمه‌نامه مسئولیت خود، اقدام کنند.

دپارتمان آموزشی و شورای هماهنگی و صیانت از منافع بیمه‌ای کانون عالی کارفرمایی ایران از طریق کارشناسان گروه فوریت‌های بیمه‌ای متشکل از افراد متخصص، درنظر دارد سلسله نشست‌های آموزشی را در کل استان‌ها برگزار کند تا این همکاری مشترک باعث کاهش مشکلات کارفرمایان و چالش‌های ایجاد شده برای مصدومین قبل و‌ بعد از حوادث‌کاری شود که به طور یقین، این اقدام بهترین حمایت از کارفرمایانی است که از تبعات حوادث‌کاری بی اطلاع هستند.

دعوت از انجمن‌های استانی و تشکل‌های صنفی بخش خصوصی استان ایلام

در حاشیه این رویداد، شیما مرادخانی، نماینده گروه فوریت‌های بیمه‌ای در استان ایلام که همکاری موثری برای برگزاری این نشست انجام داده، طی گفتگویی با خبرنگار پژواک کارفرما، گفت: تلاش می‌کنیم در نشستی دوباره از انجمن‌های استانی و تشکل‌های صنفی بخش خصوصی استان دعوت شود تا این حرکت مستمر و‌موثر، ادامه یابد و درصورت حمایت معاونت اجتماعی دادگستری و کانون عالی کارفرمایی ایران به یک الگو در حوزه پیشگیری درسطح  کشور تبدیل خواهیم شد.

78

گفتنی است، همایش بررسی تبعات حوادث کاری و مدیریت چالش‌های اجتماعی با همکاری و مشارکت موثراستانداری و با حضور مدیران کل، معاونین،‌ کارشناسان حقوقی ادارات دولتی استان،‌ کارفرمایان و پیمانکاران طرف قرارداد در استان ایلام برگزار شد.

انتهای پیام
۱۹۰۹
دیدگاه
آخرین‌های کارفرمایی
آخرین اخبار
پربازدیدها