همایش مدیریت ریسک و اهمیت هوش هیجانی در مدیریت چالش‌های احتمالی، در گناباد برگزار شد؛

اختصاصی/کم کاری یا بدفروشی به بیمه گذاران، مصداق عدم صداقت و تخلف اقتصادی است

ابوالفضل زحمتکش، نماینده گروه فوریت‌های بیمه‌ای، گفت: با توجه جدی به مولفه‌های مهم هوش هیجانی یعنی همدلی و مسئولیت اجتماعی پیش از اینکه به فکر منافع خود باشیم به فکر منافع کسانی باشیم که به تخصص و تعهد ما اطمینان می‌کنند وگرنه خود را مدیون اطمینان کسانی کرده‌ایم که ممکن است به خاطر خطای عمدی یا سهوی ما دچار تبعات جنبه خصوصی و عمومی جرم شوند.

اختصاصی/کم کاری یا بدفروشی به بیمه گذاران، مصداق عدم صداقت و تخلف اقتصادی است
پژواک کارفرما -

اواخر بهمن ۱۴۰۳، همایش مدیریت ریسک و اهمیت هوش هیجانی در مدیریت چالش‌های احتمالی، به همت اتاق اصناف شهرستان گناباد و با حضوررئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مدیران دولتی، روسای اتحادیه‌ها و صاحبان کسب و کار و کارفرمایان حوزه های مختلف صنفی برگزارشد.

در این همایش، سعید نمازی، رئیس اتاق اصناف گناباد و سعید جعفر احمدی، رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی سخنرانی کرده وهمچنین دکتر آرمین یکتا و سرکار خانم دکتر ستاره طهرانی، به عنوان استادان دپارتمان آموزشی، مطالب ارزنده‌ای را مطرح کردند.

در ادامه همایش از ابوالفضل زحمتکش به علت همکاری آموزشی با اتاق اصناف شهرستان گناباد، تقدیر به عمل آمد و سخنرانان از ایشان به عنوان نماینده گروه فوریت‌های بیمه‌ای با انگیزه حمایت از کارفرمایان و پیمانکاران، به عنوان یک کارشناس بیمه‌ای متخصص و متعهد یاد کردند.

زحمتکش در حاشیه همایش در گفت و گویی با خبرنگار پژواک کارفرما در پاسخ به این سوال که با توجه به توضیحات بخش دوم همایش در خصوص اهمیت توجه به همدلی و مسئولیت اجتماعی به عنوان دو مولفه مهم در هوش هیجانی چه مسئولیت و وظیفه‌ای برای خودتان به عنوان یک کارشناس بیمه‌ای متصور هستید، گفت: خانم ستاره طهرانی، مدرس نقش هوش هیجانی در مدیریت چالش‌های احتمالی که از طرف تیم آموزشی حامیان و کانون عالی کارفرمایی تائید شده، موضوع همایش را با استناد به آیه ۸۰ سوره الاسرا(بگو پروردگارا مرا در هر کاری به طرز درست داخل کن و به طرز درستی خارج ساز) تمام کرد و این آیه اشاره به اهمیت صداقت و نیکی دارد و من کارشناس بیمه باید بدانم هرگونه کم کاری یا بدفروشی یا عدم بیان حقیقت به صورت کامل به بیمه گذاران و حتی کم کاری و بی توجهی در زمان خسارت، مصداق عدم صداقت و تخلف اقتصادی مشابه رفتارقوم شعیب است، برای همین تلاش می کنم صادقانه در خدمت مردم شهر و استان خود باشم تا خودم را مدیون اطمینان بیمه گذاران نکنم.

وی با بیان اینکه، اگرچه از طرف دبیرکل کانون عالی کارفرمایی درسال ۱۴۰۳ لوح تقدیر گرفتم و به عنوان کارشناس طلایی شرکت بیمه گر نیزانتخاب شدم، اظهار کرد: اما امیدوارم با توجه جدی به مولفه‌های مهم هوش هیجانی یعنی همدلی و مسئولیت اجتماعی پیش از اینکه به فکر منافع خود باشیم به فکر منافع کسانی باشیم که به تخصص و تعهد ما اطمینان می کنند وگرنه خود را مدیون اطمینان کسانی کرده‌ایم که ممکن است به خاطر خطای عمدی یا سهوی ما دچار تبعات جنبه خصوصی و عمومی جرم شوند و توجه عمیق به نیاز مشتریان از نگاه آنها و کمک به کارفرمایان به صورت صادقانه، افتخار بزرگ تری است که نمره قبولی را خدا و وجدانمان باید بدهد.

زحمتکش ضمن قدردانی از مسئولین اتاق اصناف شهرستان گناباد که اقدام به برپایی همایشی کردند که در بیشتر شهرهای بزرگ هنوز انجام نشده، آن را مصداق مسئولیت اجتماعی و درایت اتاق اصناف گناباد دانست و گفت: حضور استادان معرفی شده از طرف کانون عالی کارفرمایی ایران آقایان آرمین یکتا، علی عادله و ارزیاب خسارت بیمه‌های مسئولیت اقای میرهاشم موسوی به همراه خانم ستاره طهرانی در این همایش، فرصتی را پیش آورد که چالش چندین پرونده خسارتی که طرف مشورت بیمه‌گذاران  قرارگرفته‌ام را با ایشان در میان بگذارم تا از این طریق به کارفرمایان بلاتکلیف، کمک فکری و عملی شده باشد و من خودم را متعهد می‌دانم به کسانی که حتی بیمه خود را از طریق اینجانب خریداری نکرده‌اند، کمک فکری و عملی کنم.

یک حادثه ناگهانی، نتیجه تلاش سال‌ها سود کسب و کار را از بین می‌برد

امین داوری، یکی از شرکت کنندگان در همایش مذکور در گفت و گو با خبرنگار پژواک کارفرما در خصوص تاثیر شناخت و مدیریت ریسک در نگاه و تصمیمات شما، بیان کرد: با توجه به موضوع همایش که اطلاع از تبعات حوادث کاری به عنوان یک ریسک برای همه ما فعالین کسب و کارها است در این همایش شرکت کردم و به صراحت می گویم مستندات و اطلاعاتی که سخنرانان برای ما توضیح دادند به شدت ملتهب کننده بود چون اطلاع از جریمه‌های تامین اجتماعی، احکام دیه یا جریمه نقدی و صدور حکم زندان برای کارفرماها به علت حوادث کار،ی بسیار ترسناک و عجیب بود!

وی افزود: من به واسطه شرکت در این همایش برای اولین بار متوجه شدم که به اندازه‌ای که به فکر فروش و خدمات هستیم، باید به فکر جلوگیری از یک حادثه کاری باشیم، زیرا ممکن هست یک حادثه ناگهانی، نتیجه تلاش سال‌ها سود کسب و کار ما را از بین ببرد و زندگی یک کارگر مصدوم نیز دچار مشکلات تلخی شود.

داوری با قدردانی از مسئولین اتاق اصناف شهرستان گناباد به خاطراین همایش متفاوت، تصریح کرد: هر زمانی نیاز به خرید بیمه مسئولیت داشته باشم با حساسیت بیشتر و با اطلاعاتی که به دست آوردم از یک نماینده متخصص و با تجربه تهیه خواهم کرد و شرایط خصوصی و پوشش‌ها را هم حتما مطالعه کرده تا بعداز حادثه دچار ضرر و زیان مالی و روحی غیر قابل جبران نشوم.

وی با بیان اینکه ما باید با انعطاف پذیری خود را کنترل و نمایندگان بیمه هم صادقانه و دلسوزانه با همدلی و مسئولیت اجتماعی ما را یاری دهند، تاکید کرد: استفاده از بیمه مسئولیت فقط یکی از راه حل‌های متعدد بوده واطلاع از مولفه‌های هوش هیجانی و رعایت نکات ایمنی هم که ازطرف مدرسین مطرح شد، راه حل ‌ دیگری برای مدیریت چالش‌ها است.

انتهای پیام
۳۲۶۵
دیدگاه
آخرین‌های کارفرمایی
آخرین اخبار
پربازدیدها