قیمت «پاستور» برای پزشکیان چقدر تمام شد؟

زهره مجتهدزاده

خواسته‌های منطقی و معقول از رئیس جمهوری که دفتر پاستور را با تورم ۳۵ درصدی، دلار ۵۸ هزار تومانی، خزانه ۱۸ هزار میلیارد تومانی و تراز تجاری منفی ۱۷ میلیارد دلاری، تحویل گرفته است، بدون رویای چوب جادویی، داشته باشیم.

قیمت «پاستور» برای پزشکیان چقدر تمام شد؟
پژواک کارفرما -

پزشکیان در حالی امروز  هفتم مرداد 1403، پس از تنفیذ ریاست جمهوری توسط رهبر انقلاب، راهی پاستور شد که تورم ایران حدود ۳۵ درصد و دلار در محدوده ۵۷ هزار و ۸۰۰ تومان ایستاده است و کشور کما فی‌السابق با تحریم‌های نفتی، بحران ناترازی صندوق‌های بازنشستگی و تراز تجاری منفی 17 میلیارد دلاری دست و پنجه نرم می‌کند، همچنین بر اساس اعلام وزیر اقتصاد، موجودی خزانه ۱۸ هزار میلیارد تومان و ایران همچنان عضو FATF نیست.

این نمای کلی از اقتصاد ایران که ساعاتی پیش، مسعود پزشکیان، رئیس جمهور منتخب از دولت سیزدهم تحویل گرفت و در پاستور مستقر شد به اندازه کافی ترسناک و چالش برانگیز هست که دیگر به دنبال خواسته‌های غیرمعقول و توقعات نشدنی و سهم خواهی‌های حزبی و جناحی از دولت چهاردهم نباشیم.

همه ما مردم ایران باید امروز را به خاطر بسپاریم و انتظاراتمان از رییس جمهورمنتخب، منطبق با نرخ دلار و رقم خزانه و بدهی انتقال یافته به او باشد و توقع تغییراوضاع را مبتنی بر واقعیات اقتصادی کشور و نه رویای چوب جادویی، داشته باشیم.

در این شرایط، سیاستمداران، کارشناسان و منتقدان باید درابتدا خود نگرش فراجناحی به عملکرد رئیس دولت چهاردهم و کابینه او با توجه به آنچه که تحویل گرفته‌، داشته باشند و سپس با توجه به واقعیت‌های موجود، به مردم رای داده و رای نداده در خصوص دستاوردهای آینده دولت چهاردهم آگاهی رسانی کنند.

به طور قطع، کاسبان تحریم و فرصت طلب‌های نان به نرخ روزخوری که در زمان انتخابات، مردم را تشویق به عدم مشارکت می‌کردند، بیکار نخواهند نشست و برای پا نگرفتن دولت  چهاردهم واصلاحات اقتصادی مدنظرش ازهیچ کوششی فروگذار نخواهند کرد و شاید از همین امروز چوب‌های لای چرخ را برای کند کردن روند اصلاحات کنار گذاشته‌ باشند، چرا که عدم شفافیت‌ها به واسطه تحریم، آنچنان سفره‌ای برایشان گسترده بود که دل کندن از آن، امضای حکم مرگ ایشان است و از هر کارشکنی استقبال می‌کنند!

اما ماموریت اهالی رسانه و قلم به دستانی که به عنوان مشاوران مردم عزیز ایران برای انتخاب درست در مسیر دولت چهاردهم، بسیار خوش درخشیدند، به پایان نرسیده و در جبهه‌‍ای دیگر، نبردی را در راستای صیانت ازآرای همین مردم، آغاز کرده و با هوشیاری تمام، داده‌ها و اطلاعات نادرست کاسبان تحریم، گروه‌ها و وابستگان آگاه و ناآگاه، عامد وغیرعامد را شناسایی و خنثی خواهند کرد.

جامعه رسانه‌ای کشور در کنار ماموریت خنثی سازی خود، رسالت دیگری هم دارد و آن رصد و نظاره‌گری بر عملکرد رئیس جمهور منتخب و کابینه آتی ایشان است و دراین مسیر خطیر، از هیچگونه نقد، توصیه و روشنگری کارساز در جهت بهبود فضای کسب و کار و سیاست داخلی و خارجی ایران عزیز، مضایقه نخواهد کرد و همانگونه که رئیس جمهور نقد پذیر بارها اعلام کرده‌اند، در صورت مشاهده هرگونه اشتباه و کج‌روی از سوی کابینه و یا مدیران میانی، با بانگ رسا اعلام و به نیابت از مردم و حفاظت از آرای آنها، مطالبه گری خواهد کرد.

انتهای پیام
۱۸۷۳
دیدگاه
آخرین‌های سیاسی
آخرین اخبار
پربازدیدها