پژواک کارفرما پیش‌بینی کرد: اقبال بلند«علیرضا محجوب» برای تصدی پست وزارت کار

طی رایزنی‌های پژواک کارفرما با تعدادی از تشکل‌های کارگری، کارفرمایی و بازنشستگی، به نظر می‌رسد، علیرضا محجوب، گزینه مناسبی برای تصدی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواهد بود و احتمالا بیشترین رای را در دولت و مجلس برای سکانداری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به خود اختصاص خواهد داد.

پژواک کارفرما پیش‌بینی کرد: اقبال بلند«علیرضا محجوب» برای تصدی پست وزارت کار
پژواک کارفرما -

گمانه‌زنی‌ها در آستانه معرفی وزرای رئیس جمهور منتخب به مجلس شورای اسلامی برای تعیین کابینه دولت چهاردهم، در کارگروه‌های تعیین وزیران دولت بیشتر شده است.از جمله این رایزنی‌ها در میان محافل تشکل‌های صنفی، اجتماعی و سیاسی، پیش‌بینی‌ها درباره انتخاب وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

به گزارش پژواک کارفرما، به طور یقین، کسی باید سکانداری این وزارتخانه را برعهده بگیرد که درک درستی از صندوق‌های بازنشستگی و مشکلات فعلی این صندوق‌ها داشته باشد و راه حل‌های مناسبی را برای پایداریِ مالی صندوق‌های بازنشستگی ارائه دهد و همچنین وزیر کار باید مسائل و مشکلاتِ کارگران و کارفرمایان و تشکلات صنفی و نیازهای آن‌ها را شناسایی و در جهت رفع آنها اقدام کند و در دولت و مجلس زبان گویایی در حمایت از گروه‌های آسیب پذیر داشته باشد.

طی بررسی‌ها در میان چهره‌های معرفی شده برای پست وزارت کار، علیرضا محجوب، دبیرکل خانه کارگر به دلیل آشنایی با مقوله‌های ذکر شده، بیش از بقیه گزینه‌ها، مورد حمایت فعالان کارگری و تشکل‌های کارگری قرار گرفته است.

تجربه و شناخت محجوب در حوزه قانون گذاری و روابط کار و نمایندگی ایشان در بیش از پنج دوره مجلس شورای اسلامی از نقاط قوت برای حضور ایشان دردولت چهاردهم است.

وی بخشی از بدنه تشکل‌های کارگری و جامعه کارگری است و همچنین در مجلس در رابطه با اجرای قانون کار، سال‌ها تعامل داشته وآقای پزشکیان هم درمجلس با ایشان هم دوره بوده است.

سوابق علیرضا محجوب ثابت کرده که اقبال قابل قبولی در جامعه مخاطب دارد و طی چند روز اخیر حمایت‌های مختلفی ازایشان برای تصدی وزارت کار از طرف برخی  تشکل‌ها نظیر تشکل‌های صنفی کارفرمایی بیمه، حزب اسلامی کار، تشکل‌های کارگری و تعاونی خراسان رضوی، تشکل‌های کارگری و بازنشستگی آذربایجان شرقی، انجمن صنفی آشپزان و سرآشپزان تهران، تشکل‌های کارگری و تعاونی استان اردبیل و ... شده است.

با این تفاسیر و طی رایزنی‌های پژواک کارفرما با تعدادی از تشکل‌های کارگری، کارفرمایی و بازنشستگی، به نظر می‌رسد، علیرضا محجوب، گزینه مناسبی برای تصدی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواهد بود و احتمالا بیشترین رای را در دولت و مجلس برای سکانداری وزارت تعاون ، کا و رفاه اجتماعی به خود اختصاص خواهد داد.

انتهای پیام
۱۸۳۹
دیدگاه
آخرین‌های سیاسی
آخرین اخبار
پربازدیدها