مدیرکل دفتر صنایع پوشاک و منسوجات وزارت صمت اعلام کرد:

رونمایی از سه سند راهبردی در حوزه پوشاک با همکاری تشکل‌ها و اصناف

مدیرکل دفتر صنایع پوشاک و منسوجات وزارت صمت گفت: با همکاری تشکل‌ها و اصناف سه سند راهبردی در حوزه پوشاک، پارچه، الیاف، کیف و کفش چرم و فرش ماشینی در سال گذشته تهیه و اکنون به مرحله اجرا در راستای رونق تولید و صادرات رسیده است.

رونمایی از سه سند راهبردی در حوزه پوشاک با همکاری تشکل‌ها و اصناف
پژواک کارفرما -

مدیرکل دفتر صنایع پوشاک و منسوجات وزارت صمت با اعلام رونمایی از سه سند راهبردی در حوزه پوشاک، پارچه، الیاف، کیف و کفش چرم و فرش ماشینی در سال گذشته، گفت: با همکاری تشکل ها و اصناف این سندهای راهبردی تهیه شد و اکنون به مرحله اجرا در راستای رونق تولید و صادرات در صنایع مختلف رسیده است.

به گزارش خبرنگار پژواک کارفرما، محسن گرجی در نشست خبری دومین نمایشگاه تخصصی بین المللی پارچه و صنایع وابسته، اظهار کرد: ۳۸۶ هزار تن تولیدات صنایع نساجی به ارزش ۷۹۵ میلیون دلار در سال گذشته صادر شد که این میزان صادرات یک درصد از لحاظ وزنی و ۶ دهم درصد از لحاظ ارزی نسبت به سال ۱۴۰۱ رشد داشت.

وی با اعلام رونمایی از سه سند راهبردی در حوزه پوشاک، پارچه، الیاف، کیف و کفش چرم و فرش ماشینی در سال گذشته، گفت: با همکاری تشکل ها و اصناف این سندهای راهبردی تهیه شد و اکنون به مرحله اجرا در راستای رونق تولید و صادرات رسیده است.

مدیرکل دفتر صنایع پوشاک و منسوجات وزارت صمت با اشاره به خود اتکایی در تولید الیاف پلی استر، افزود: واردات این محصول در سال ۱۴۰۰ نزدیک به ۱۰ هزار تن، در سال ۱۴۰۱ به چهار هزار تن و در سال گذشته به ۱.۴ هزار تن رسید.

وی با اشاره به اینکه واحدهای زیادی در سال گذشته احیا شد، گفت: در سال ۱۴۰۱ حدود ۹۸ واحد در ۲۳ استان و در سال گذشته ۱۰۲ واحد در ۲۱ استان احیا شد.

گرجی اضافه کرد: سال گذشته، ۴۸۶ پروانه بهره‌برداری صادر شد که این رقم نسبت به سال ۱۴۰۱ که ۳۳۱ پروانه بهره‌برداری بود رشد ۴۱ درصدی را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه در حوزه چادر مشکی، ظرفیت اسمی تولید به رشد ۶۰ درصدی رسیده است، تاکید کرد: در سال ۱۴۰۲ در صنعت نساجی اکلریک رشد ۳۰ درصدی و رشدهای بالای پنج تا ۱۷ درصد در نخ پلی استر و پنبه و انواع پارچه و پتو به ثبت رسید.

گفتنی است، دومین نمایشگاه تخصصی بین المللی پارچه و صنایع وابسته از ۲۹ خرداد تا یکم تیرماه در نمایشگاه شهر آفتاب برگزار می‌شود.

انتهای پیام
۱۳۸۹
دیدگاه
آخرین‌های اقتصادی
آخرین اخبار
پربازدیدها