فراخوان سازمان ملل متحد برای اقدام در برابر گرمای شدید

دبیر کل سازمان ملل متحد از کشورها خواسته است تا برای مقابله با اثرات گرمای فلج کننده اقدام کنند، زیرا جهان با دمای بی‌سابقه‌ای مواجه است که جوامع آسیب پذیر را در معرض خطر قرار داده است.

فراخوان سازمان ملل متحد برای اقدام در برابر گرمای شدید
پژواک کارفرما -

آنتونیو گوترش گفت که میلیاردها نفر در سراسر جهان در حال تجربه یک اپیدمی گرمای شدید هستند که ناشی از تغییرات آب و هوایی است.

به گزارش خبرنگار پژواک کارفرما، تخصص و چشم اندازهای متنوع ده نهاد تخصصی سازمان ملل متحد(FAO،ILO، OCHA، UNDRR، UNEP، UNESCO، UN-Habitat،UNICEF، WHO،WMO) در یک محصول مشترک بی سابقه گردهم آمده که تأکید بر تأثیرات چند بخشی گرمای شدید دارد.

زمین، داغ تر و خطرناک تر برای همه، درهمه جا می شود. میلیاردها نفر در سراسر جهان در برابر موج های شدید گرما که عمدتاً توسط بحران اقلیمی ناشی از انسان و تغذیه شده با سوخت های فسیلی، به لرزه درمی آیند.

گرمای شدید اقتصادها را درهم می شکند، نابرابری ها را گسترش می دهد، اهداف توسعه پایدار را زیر سوال می برد و مردم را می کشد.

این فراخوان برای اقدام، به یک تلاش فوری و هماهنگ برای تقویت همکاری بین المللی برای مقابله با گرمای شدید در چهار حوزه حیاتی
فرا می‌خواند: مراقبت از افراد آسیب پذیر - حمایت از کارگران - تقویت انعطاف پذیری اقتصادها و جوامع با استفاده از داده ها و علم - محدود کردن افزایش دما به 1.5 درجه سانتیگراد از طریق حذف تدریجی سوخت های فسیلی و افزایش سرمایه گذاری در انرژی های تجدیدپذیر.

انتهای پیام
۱۸۵۴
دیدگاه
آخرین‌های اجتماعی
آخرین اخبار
پربازدیدها