ارائه پیشنهادات سه گانه رئیس اتاق تعاون ایران به رئیس جمهور

رئیس اتاق تعاون ایران با اشاره به اینکه تعاونی ها نیاز به قیم ندارند، گفت: اجرای قوانین ناظر بر توسعه تعاون و قوانینی که مربوط به تعاون هست، توجه به سند توسعه تعاون و همچنین جلوگیری از مداخلات غیرقانونی دولت، مهمترین درخواست های بخش تعاون است.

ارائه پیشنهادات سه گانه رئیس اتاق تعاون ایران به رئیس جمهور
پژواک کارفرما -

بهمن عبداللهی در  جشنواره تعاونی‌های برتر که روز دوشنبه، 19 شهریور با حضور پزشکیان برگزار شد، ضمن تشکر از رئیس جمهور، حضور وی را  در سه جلسه با فعالان اقتصادی حائز اهمیت عنوان کرد و گفت: حضور رئیس جمهور محترم در این جلسات و توجه به بخش تعاون اهمیت ویژه ای برای فعالان اقتصادی دارد.

رئیس اتاق تعاون ایران، بخش تعاون را به عنوان راه سوم بعد از اقتصاد دولتی تمرکزگرا و اقتصاد آزاد عنوان کرد و بیان داشت: اقتصاد تعاون، راه سوم است اگر ما به عدالت اجتماعی اعتقاد داشته و بخواهیم عدالت اقتصاد را داشته باشیم، اگر بخواهیم کاهش اختلاف طبقاتی داشته باشیم و بخواهیم از تکاثر ثروت جلوگیری کنیم، بهترین راهکار استفاده از تعاون است.

عبداللهی با تاکید بر اینکه در اقتصاد جهانی، اقتصاد تعاون جواب داده است، اظهار داشت: قرار بود که تا پایان برنامه‌ی پنجم توسعه، ۲۵ درصد GDP کشور در اختیار بخش تعاون باشد که این اتفاق رخ نداد درحالیکه در اقتصاد جهانی، ثابت شد که اقتصاد تعاون قابل اعتماد و توانمند هستند.

وی افزود: در اتحادیه جهانی تعاون که جزء بزرگترین سازمان های جهانی محسوب می شود بیش از ۱۱۱شرکت عضو دارد که تعاونی ها عضو آن هستند این سازمان در سال گذشته(۲۰۲۳) آماری منتشر کرد که حائز اهمیت می باشد.

رییس اتاق تعاون ایران  ادامه داد:  ۳۰۰ تعاونی برتر در جهان بیشتر از ۲۴۰۰ میلیارد دلار گردش مالی دارند و بیش از   ۲۰۰ شرکت تعاونی از این آمار مربوط به کشورهای توسعه یافته با اقتصاد آزاد است.

وی اضافه کرد: گردش مالی یک تعاونی به عنوان نمونه در کشور فرانسه ۱۱۷ میلیارد دلار و در کشور آلمان ۸۸ میلیارد دلار می باشد.

رئیس اتاق تعاون ایران، بیان داشت: در کشور ما با وفاق، همدلی، همکاری و تعاون می توان به آنچه پیش بینی مقام معظم رهبری در سیاست های اصل ۴۴ بود، برسیم. تعاونی ها برای رشد و توسعه نیازمند حمایت هستند و در دنیا اگر تعاون رشد کرده است دولت از آنها حمایت کرده است، می توانند پس از آنکه به بلوغ رسیدند، به طور مستقل عمل کنند.

وی گفت: در کشور ما تعاونی ها در میدان رقابت تنها مانده اند و قوانین ناظر بر توسعه تعاونی ها اجرا نشده است همان قوانینی که در مجلس محترم شورای اسلامی مصوب شده است.

وی در ادامه سه درخواست را مطرح و اجرای آن را به عنوان نماینده بخش مردمی تعاون خواستار شد.

رئیس اتاق تعاون با اشاره به اینکه تعاونی ها نیاز به قیم ندارند،گفت: اجرای قوانین ناظر بر توسعه تعاون و قوانینی که مربوط به تعاون هست، توجه به سند توسعه تعاون همچنین جلوگیری از مداخلات غیرقانونی دولت مهمترین درخواست‌های بخش تعاون می باشد.

گفتنی است، به مناسبت هفته تعاون، جشنواره تعاونی‌های برتر روز دوشنبه، 19 شهریور با حضور رئیس‌جمهور، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، رئیس اتاق تعاون ایران و هیات رئیسه و جمعی از تعاونگران برگزار و از تعاونی‌های برتر تجلیل شد.

انتهای پیام
۲۱۵۱
دیدگاه
آخرین‌های اتاق تعاون
آخرین اخبار
پربازدیدها