اخبار«ILO»/مصوبات سازمان بین‌المللی کار برای بازسازی آینده صنعت کشورها

ژنو- دولت‌ها، کارفرمایان و کارگران در مورد مجموعه‌ای از اقدامات مشخص که آینده صنعت را بازسازی می‌کند و در عین حال رشد اقتصادی را با پایداری زیست‌محیطی و عدالت اجتماعی، متعادل می‌سازد، به توافق رسیدند.

اخبار«ILO»/مصوبات سازمان بین‌المللی کار برای بازسازی آینده صنعت کشورها
پژواک کارفرما -

نمایندگان دولت‌ها، کارفرمایان و کارگران در ژنو گرد هم آمدند تا چالش‌ها و فرصت‌های موجود در صنعت مصالح ساختمانی، از جمله سیمان، را مورد بحث قرار دهند و به مجموعه‌ای از نتایج و توصیه‌ها دست یابند. این نشست که اولین نشست در نوع خود بود، توسط سازمان بین‌المللی کار (ILO) برگزار شد. این نشست هیئتی از کارشناسان ارشد از برنامه محیط زیست سازمان ملل متحد، سازمان همکاری و توسعه اقتصادی و سازمان توسعه صنعتی ملل متحد را گرد هم آورد.

به گزارش پژواک کارفرما، فرانک هاگمان، مدیر بخش سیاست‌های بخشی سازمان بین‌المللی کار و دبیرکل نشست گفت: "صنعت مصالح ساختمانی سنگ بنای اقتصاد جهانی است و اکنون در یک نقطه عطف حیاتی قرار دارد که با تغییرات سریع فناوری و ردپای کربن قابل توجه خود روبرو است. این نتایج و توصیه‌ها کمک زیادی به این صنعت خواهد کرد تا بتواند نیازهای اقتصاد کم کربن و کار شایسته را برآورده کند، در حالی که همچنان به برآوردن نیازهای روزافزون مسکن و تقاضای زیرساختی ادامه می‌دهد."

اعضای سازمان بین‌المللی کار خواستار حمایت برای ایجاد محیطی مناسب برای شرکت‌های پایدار، به ویژه شرکت‌های خرد، کوچک و متوسط شدند تا اطمینان حاصل شود که آنها برای مشارکت در گذار صنعت به سمت اقتصاد کم کربن آماده هستند. آنها بر نیاز به اطمینان از طبقه‌بندی صحیح روابط استخدامی در این صنعت، نظارت بر بیماری‌های شغلی ناشی از مصالح ساختمانی جدید و تقویت سیستم‌های بازرسی کار تأکید کردند.

این نشست تأکید کرد که فرصت‌ها و رفتار برابر برای زنان و مردان برای آینده این صنعت ضروری است. بهبود جمع‌آوری داده‌ها و انجام ارزیابی‌های کار مختص صنعت به عنوان عناصر کلیدی برای سیاست‌گذاری آگاهانه برجسته شد.

نمایندگان توافق کردند که برای حمایت از گذار عادلانه، سرمایه‌گذاری در توسعه مهارت‌ها و یادگیری مادام‌العمر بسیار مهم خواهد بود و به کارگران و شرکت‌ها امکان می‌دهد تا با الزامات در حال تکامل صنعت سازگار شوند و در عین حال نوآوری، بهره‌وری و پایداری را پیش ببرند. سیستم‌های حمایت اجتماعی نیز برای ایجاد انعطاف‌پذیری برای همه کارگران و شرکت‌ها و تسهیل گذار عادلانه ضروری خواهند بود.

نتایج توافق شده در این نشست راهنمایی‌هایی درباره عملیاتی کردن دستمزدهای معیشتی در این صنعت ارائه می‌دهد و اهمیت ترویج اعلامیه سه جانبه اصول مربوط به شرکت‌های چندملیتی و سیاست اجتماعی سازمان بین‌المللی کار را برجسته می‌کند. آنها همچنین بر نیاز به اطمینان از اینکه خریدهای عمومی پایبندی به حقوق کار، گفتگوی اجتماعی و حمایت از کارگران در این صنعت را تقویت می‌کند، تأکید می‌کنند.

محور اصلی این توصیه‌ها، نقش حیاتی گفتگوی اجتماعی و اصول و حقوق بنیادین در کار است.

تونی مور، رئیس نشست گفت: "من تحسین و تبریک خود را به اعضای سه جانبه برای مشارکت‌های ارزشمند و کار سخت‌شان ابراز می‌کنم. علی‌رغم برخی لحظات چالش‌برانگیز، گفتگوی اجتماعی غالب شد و به ما اجازه داد تا در مورد اولویت‌های کلیدی صنعت به اجماع برسیم."

انتهای پیام
۲۳۳۳
دیدگاه
آخرین‌های کارفرمایی
آخرین اخبار
پربازدیدها