استقبال مدیرکل سازمان بین‌المللی کار از اعلامیه بریکس برای جهان کار انسان‌محورتر

ژنو - مدیرکل سازمان بین‌المللی کار (ILO)، از تعهدات کشورهای بریکس (برزیل، روسیه، هند، چین، آفریقای جنوبی، *ایران* ، مصر، اتیوپی و امارات متحده عربی) در ترویج بازارهای کار فراگیرتر، پایدارتر و انعطاف‌پذیرتر و ایجاد محیط‌های کاری ایمن و سالم، در نشست وزرای کار و اشتغال (LEMM) که در ۹ و ۱۰ سپتامبر در سوچی روسیه برگزار شد، استقبال کرد.

استقبال مدیرکل سازمان بین‌المللی کار از اعلامیه بریکس برای جهان کار انسان‌محورتر
پژواک کارفرما -

مدیرکل سازمان بین‌المللی کار (ILO)، از تعهدات کشورهای بریکس (برزیل، روسیه، هند، چین، آفریقای جنوبی، *ایران* ، مصر، اتیوپی و امارات متحده عربی) در ترویج بازارهای کار فراگیرتر، پایدارتر و انعطاف‌پذیرتر و ایجاد محیط‌های کاری ایمن و سالم، در نشست وزرای کار و اشتغال (LEMM) که در ۹ و ۱۰ سپتامبر در سوچی روسیه برگزار شد، استقبال کرد.

به گزارش خبرنگار پژواک کارفرما، هونگبو در سخنرانی خود خطاب به وزرا گفت: "این نشست فرصت ارزشمندی را برای ایجاد اجماع در مورد سیاست‌های آینده کار انسان‌محور، همانطور که در اعلامیه صدسالگی سازمان بین‌المللی کار مطرح شده، فراهم کرد."

او افزود: "دسترسی فراگیر به آموزش، ارتقای مهارت و بازآموزی، کار شایسته در اشتغال پلتفرمی، تقویت چارچوب‌های نظارتی ملی ایمنی و بهداشت شغلی (OSH) و ارتقای تأمین اجتماعی می‌تواند واقعیت داشته باشد و عاملی تغییردهنده زندگی برای بخش زیادی از جمعیت شما باشد."

اعلامیه LEMM که در پایان نشست صادر شد، بر چهار حوزه اولویت‌دار تأکید کرد: ارتقای توسعه مهارت‌ها، حمایت از کارگران در پلتفرم‌های دیجیتال، ترویج تأمین اجتماعی و تضمین محیط‌های کاری ایمن و سالم، به ویژه برای زنان. همچنین به تلاش‌های مستمر کشورهای عضو برای تقویت گفتگوی اجتماعی اشاره کرد و از تخصص و کمک فنی سازمان بین‌المللی کار قدردانی نمود.

در اعلامیه آمده است: "با به رسمیت شناختن نیاز ضروری برای انطباق با چالش‌های در حال تحول بازار کار"، کشورهای عضو بریکس "متعهد به توسعه استراتژی‌های جامع برای ترویج یادگیری مادام‌العمر، راهنمایی شغلی، آموزش مداوم حرفه‌ای و آموزش مهارت‌های شغلی، ارتقای مدرن‌سازی خدمات اشتغال، تضمین محیط‌های کاری ایمن و سالم، و تقویت مکانیسم‌های قوی حمایت اجتماعی می‌شوند."

دهمین نشست همچنین نقطه عطف مهمی بود که برای اولین بار پس از گسترش گروه، وزرای کار و اشتغال کشورهای بریکس را گرد هم آورد. در ژانویه ۲۰۲۴، کشورهای بریکس از چهار عضو جدید استقبال کردند: مصر، اتیوپی، ایران و امارات متحده عربی.

علاوه بر این، اعلامیه بر هدف اعضای بریکس برای اطمینان از اینکه "سیاست‌ها و سیستم‌های کار و حمایت اجتماعی منعکس‌کننده نیازهای کارگران ما و واقعیت‌های اقتصاد جهانی باشد" تأکید کرد.

برای تقویت تبادل دانش و بهترین شیوه‌ها، آفریقای جنوبی گزارش پیشرفت پلتفرم بریکس در مورد اکوسیستم‌های بهره‌وری را ارائه داد و کشورهای عضو متعهد شدند شبکه OSH بریکس را ایجاد کنند.

انتهای پیام
۲۱۹۲
دیدگاه
آخرین‌های کارفرمایی
آخرین اخبار
پربازدیدها