با حضور پررنگ نمایندگان دولت، کارگری و کارفرمایی ایران صورت گرفت؛

برگزاری همایش«ائتلاف جهانی برای عدالت اجتماعی» در اجلاس ILO ژنو

ژنو- در ادامه اجلاس ۱۱۲ سازمان بین‌المللی کار (ILO) که در ژنو سوئیس در حال برگزاری است، امروز پنجشنبه ۱۳ ژوئن، برابر با ۲۴ خرداد ۱۴۰۳ ، همایش ائتلاف جهانی برای عدالت اجتماعی با حضور نمایندگان گروه دولت، کارگری و کارفرمایی جمهوری اسلامی ایران و وزرا و گروه‌های کارگری و کارفرمایی از کشورهای عضو، برگزار شد.

برگزاری همایش«ائتلاف جهانی برای عدالت اجتماعی» در اجلاس ILO ژنو
پژواک کارفرما -

در ادامه اجلاس 112 سازمان بین‌المللی کار در ژنو، امروز پنجشنبه 13 ژوئن، همایش ائتلاف جهانی برای عدالت اجتماعی با حضور نمایندگان گروه دولت، کارگری و کارفرمایی جمهوری اسلامی ایران و وزرا و نمایندگانی از کشورهای عضو و گروه‌های کارگری و کارفرمایی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پژواک کارفرما از ژنو، ماموریت و اهداف همایش، ارتقا و ترویج تجربه سازمان بین المللی کار برای ایجاد تعهد سیاسی، سرمایه گذاری و اقدامات ملموس به صورت جمعی با حضورهمه کشورها برای تقویت اثر بخشی ابتکارات و فرایندهای مختص پیشبرد دستور کار 2030 برای توسعه پایدار، اعلام شده است.

همچنین اولویت‌های موضوعی همایش، بررسی و تمرکز بر موضوعات حیاتی نظیر اشتغالزایی، حمایت‌های اجتماعی، بنگاه‌های پایدار و سرمایه گذاری برای پرورش مهارت‌ها است و رفع و رسیدگی به نابرابری‌ها برای ساختن دنیایی که در آن حقوق کارگر به معنای حقوق بشر باشد، هم از موارده مطرح شده در همایش مذکور است.

11

روش کار همایش«ائتلاف جهانی برای عدالت اجتماعی» ارتقای حمایت ها و ترویج انسجام سیاست‌گذاری، افزایش دانش از طریق همکاری و مشارکت کشورها، بسیج منابع برای پرداختن به موضوعات مهم و بهبود و تغییر فعالیت‌ها در جهت خدمت هر چه بهتر به آرمان‌های عدالت اجتماعی و کار شایسته، است.

مدیر کل سازمان جهانی تجارت، یکی از سخنرانان همایش، با بیان اینکه باید جنبش جهانی سازی از نو ایجاد شود، گفت: زنجیره تامین در سطح شرکت‌ها در تمامی کشورهای فقیر و در حال توسعه برده شود و تمام کشورها باید در زنجیره تامین جهانی مشارکت داشته باشند و اگر زنجیره تامین به همه بخش‌ها و کشورهای فقیرهم انتقال یابد، دیگر مشکلاتی مثل دوران کرونا پیش نخواهد آمد چرا که تجربه کرونا نشان داد که تنها چند شرکت در کشورهای پیشرفته واکسن تولید می‌کردند و بسیاری از کشورهای فقیر در صف دریافت واکسن باقی می‌ماندند.

کنفرانس ۱۱۲ سازمان بین‌المللی کار، دوشنبه، ۱۴ خرداد ۱۴۰۳ در ژنو  به‌طور رسمی کار خود را آغاز  و تا فردا، جمعه ۲۵ خرداد ادامه دارد.

ایران یکی از کشور‌های بنیان‌گذار و اعضای فعال سازمان بین‌المللی کار است که در ۲۶ سال گذشته تاکنون به‌عنوان عضو هیات مدیره و در سال گذشته رئیس و هماهنگ‌کننده گروه آسیا اقیانوسیه در این سازمان بوده است.

انتهای پیام
۱۴۱۱
دیدگاه
آخرین‌های کارفرمایی
آخرین اخبار
پربازدیدها