نایب رئیس کانون عالی کارفرمایی ایران تاکید کرد:

نقش اساسی تشکل‌های کارفرمایی در احقاق حقوق جامعه کارفرمایی

سمینار آموزشی«قوانین و مقررات تامین اجتماعی ویژه کارفرمایان، مدیران مالی و منابع انسانی»، با حضور حمیدرضا سیفی، نایب رئیس کانون عالی کارفرمایی ایران در شهر اراک برگزار شد.

نقش اساسی تشکل‌های کارفرمایی در احقاق حقوق جامعه کارفرمایی
پژواک کارفرما -

به گزارش خبرنگار پژواک کارفرما، نایب رئیس کانون عالی کارفرمایی ایران و عضو هیات امنای سازمان تامین اجتماعی که از سخنرانان رسمی سمینار آموزشی و ششمین جلسه شورای راهبردی سازمان تامین اجتماعی استان مرکزی بود، ضمن تسلیت شهادت رئیس جمهور محترم کشور و هیات همراه با تاکید برنقش اساسی تشکل‌های کارفرمایی در احقاق حقوق جامعه کارفرمایی، گزارش کاملی از هیات امنای تامین اجتماعی مبنی بر اینکه حسابرسی‌های تمام صندوق‌ها برای اولین بار صفر شده و امسال همه حسابرسی‌ها و برنامه بودجه‌ها و نظارت برآن‌ها طبق برنامه‌های 1403 خواهد بود، ارائه کرد.

حمیدرضا سیفی گفت: انتخابات هیات‌های تجدید نظر برگزار و نماینده هیات امنا در استان‌ها تعیین و در تعدادی از استان‌ها مجددا انتخابات برگزار خواهد شد. وی با اشاره به تشکیل کمیته برای نظارت یا اصلاح ساختار صندوق‌ها، اظهار کرد: درهرصندوقی یک کمیته باید باشد که بر آیین‌نامه مصوب درباره شرکت‌های صندوق‌ها که باید از بنگاه‌داری خارج شوند و صندوق‌هایی که قرار است به بورس رفته یا سهام بالای 50 درصدشان فروخته شود، نظارت کند و از طریق این کمیته ساماندهی و مدیریت پیمان داده شود.

سیفی افزود: کمیته دیگری برای مشارکت‌های اجتماعی شرکت‌ها، تشکیل و آیین‌نامه آن مصوب و افراد تعیین شدند. نایب رئیس کانون عالی کارفرمایی ایران با بیان اینکه دراین دوره، هرهفته یا دو هفته‌ای یک بار جلسه هیات امنا تشکیل و کمیسیون حقوقی برای کلیه صندوق‌ها و رصد پرونده‌ها تعریف و تصویب شد، تصریح کرد: خوشبختانه در هیات امنا ساماندهی درستی در حال شکل‌گیری است که امیدواریم در زیرمجموعه هم نظارت صورت بگیرد. سیفی درادامه به مشکلات کارفرمایی در شعبات چه در زمینه حسابرسی یا اجرای بخشنامه‌هایی که بعضا تفسیرهای شخصی دارد، اشاره کرد و گفت: درموضوع مشاغل سخت و زیان‌آور، استان مرکزی باید حوزه بهداشت و بازرسان کار را ساماندهی کند.

سمینار آموزشی با موضوع «قوانین ومقررات تامین اجتماعی ویژه کارفرمایان، مدیران مالی و منابع انسانی» با سرفصل‌های بازرسی دفاتر قانونی و وصول حق بیمه، مسائل و مشکلات مشاغل سخت و زیان آور و پیمان کاران موضوع ماده 38 قانون تامین اجتماعی با همکاری کانون انجمن‌های صنفی کارفرمایی استان مرکزی، اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اراک و سازمان تامین اجتماعی استان مرکزی در مرکز همایش‌های پروین اعتصامی هتل امیرکبیر اراک با حضور جمعی از فعالین و مدیران بنگاه‌های اقتصادی و دولتی در روز یکشنبه ششم خرداد برگزار شد.

انتهای پیام
۱۲۳۵
دیدگاه
آخرین‌های کارفرمایی
آخرین اخبار
پربازدیدها