بررسی کابینه دولت چهاردهم در مجلس از امروز تا چهارشنبه در دو نوبت صبح و عصر

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با برگزاری جلسات بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم از امروز تا روز چهارشنبه و در دو نوبت صبح و عصر موافقت کردند.

بررسی کابینه دولت چهاردهم در مجلس  از امروز تا چهارشنبه در دو نوبت صبح و عصر
پژواک کارفرما -

رییس جمهور، امروز (شنبه، 27 مرداد ماه) برای دفاع از کابینه خود در صحن علنی مجلس شورای اسلامی حاضر شد و به ایراد سخنانی پرداخت.

به گزارش خبرنگار پژواک کارفرما، مسعود پزشکیان در تشریح خط مشی و وصول کلی برنامه دولت و دفاع از وزرای پیشنهادی، گفت: کابینه ای که امروز به جامعه معرفی شده دولت وفاق ملی است؛ دولت وفاق ملی خود را دولت ملت می داند وخود را موظف به تامین تمام حقوق شهروندی ملت و نیازهای آنها می داند، خود را متلزم به اجرای قانون اساسی و اهداف سیاست های کلی نظام و همچنین تحقق برنامه هفتم توسعه می داند.

رئیس جمهور ادامه داد: محورهای تحقق اهداف نظام در همکاری سه قوا است. امروز این همگرایی و همکاری باید محقق شود. رهبر انقلاب تاکید داشتند توفیق نظام موفقیت دولت است. این توفیق برخواسته از مشکلات مردم محقق خواهد شد چاره کار همکاری بین دولت و نظام است اگر صدای مردم به موقع شنیده نشود سرخوردگی ایجاد می شود و منجر به نابودی سرمایه اجتماعی می شود. مردم در شرایط سخت اقتصادی قرار دارند بی عدالتی در قالب بخش های مختلف محیط زیستی، ناترازی اجتماعی، موضوعات اقتصادی و...  دیده می شود، تدابیر جاری حلال مشکلات جامعه نیست، مردم حس نارضایتی دارند و ما را پاسخگوی نیازهای خود نمی بینند.

پزشکیان ادامه داد: چشم اندازی که وجود دارد و رهبر معظم انقلاب آن را ترسیم کرده و در تمام اظهاراتم به دنبال آن بودم ایرانی را تصویر می‌کند و کشوری که در سطح منطقه و با هویت اسلامی و انقلابی و الهام بخش در جهان اسلام، سازنده و موثر در روابط بین‌الملل. همه می‌دانیم این هدف محقق نمی‌شود مگر اینکه با تمام وجود به این چشم‌انداز باور داشته باشیم. این چشم‌انداز می‌تواند فهم یکسان و مشترکی را در میان ارکان حکومت، دولت و بخش‌های دولتی و جامعه مدنی ایجاد کند و به هم افزایی و هماهنگی هر چه بیشتر منجر شود.

دکتر پزشکیان فرزند مجلس است

در ادامه رئیس مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور با بیان اینکه جناب آقای دکتر پزشکیان فرزند مجلس هستند و امروز به خانه خودشان تشریف آوردند، تاکید کرد که بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی به مدت 36 ساعت در صحن انجام شده و تا روز چهارشنبه ادامه خواهد داشت.

محمد باقر قالیباف ادامه داد: یک نکته ای را اینجا خدمت عزیزان عرض می کنم البته بیشتر جهت اطلاع مردم عزیز، در هفته ای که گذشت جلسات بسیار مفصل، دقیق و منظم بین وزرا و همه کمیسیون های مجلس شورای اسلامی برقرار شد یعنی حداقل از 8 صبح تا 8 شب و بعضا تا پاسی از شب کمیسیون ها ادامه داشت و فکر می کنم شناخت خیلی خوبی از بعد کارشناسی بین نمایندگان محترم و وزرای پیشنهادی بود.

رئیس قوه مقننه کشورمان یادآور شد: امیدوارم ان شاءالله با یک همدلی و بررسی های دقیق و جنبه های کارشناسی بتوانیم در پایان وقت قانونی که بیش از 36 ساعت دقیقا وقت مفیدی است که در صحن باید مورد بحث قرار گیرد و تا چهارشنبه ادامه پیدا خواهد کرد و در نهایت روز چهارشنبه به رأی گیری نهایی برای وزرای محترم برسیم.

در جریان بررسی کابینه دولت چهاردهم نمایندگان موافق و مخالف کابینه پیشنهادی رئیس جمهور سخنرانی کردند و سپس طی یک رای گیری، نمایندگان مجلس شورای اسلامی با برگزاری جلسات بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم تا روز چهارشنبه و در دو نوبت صبح و عصر موافقت کردند.

انتهای پیام
۲۰۱۰
دیدگاه
آخرین‌های سیاسی
آخرین اخبار
پربازدیدها