گام بلند برای تعالی ساختاری تشکل‌های کارفرمایی/پیوند جهش تولید با مشارکت مردم و وفاق ملی

مدیر کل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران گفت: تشکل‌های کارفرمایی و کارگری قطعا در نقطه تعالی نیستند و شناسایی نواقص و طراحی رفع نواقص، یک گام بلند برای تعالی ساختاری تشکل‌های کارفرمایی است.

گام بلند برای تعالی ساختاری تشکل‌های کارفرمایی/پیوند جهش تولید با مشارکت مردم و وفاق ملی
پژواک کارفرما -

مدیر کل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران در همایش تشکل‌های کارفرمایی استان تهران که ۲۹  مهرماه در مجموعه فرهنگی ورزشی نگین غرب در تهران برگزار شد، با بیان اینکه برای اولین بار تشکل‌های کارفرمایی در این تعداد دور هم جمع شده‌اند که اتفاق جدیدی برای راهگشایی‌های بعدی است.

به گزارش خبرنگار پژواک کارفرما، آذرپناه با اشاره به اینکه تشکل‌های کارفرمایی کارگری قطعا در نقطه تعالی نیستند، افزود: شناسایی نواقص و طراحی رفع نواقص، یک گام بلند برای تعالی ساختاری تشکل ‌های کارفرمایی است.

وی در ادامه سخنانش به این نکته اشاره کرد که از ۲۱۴ تشکل استان تهران، حدود ۱۵۸ تشکل به کانون انجمن‌های صنفی استان تهران پیوسته‌اند و این اتفاق مبارکی است.

آذرپناه از هیات مدیره کانون کارفرمایی استان تهران درخواست کرد، سهم کنشگری کانون را به مرز شایسته برسانند و در ادامه تصریح کرد: اگر جهش تولید با مشارکت مردم و وفاق ملی را پیوند دهیم، وفاق ملی تبدیل به یک گفتمان تبدیل می‌شود که همایش امروز نمونه این گفتمان است و رهبر و رییس جمهور  بستری ایجاد کرده‌اند که کانون کارفرمایی استان تهران باید به نحو بهینه این پیوند را انجام بدهد.

مدیر کل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران در همایش تشکل‌های کارفرمایی استان تهران با اشاره به ماده ۱۳۲ و ۱۴۲ بیان کرد: ماده ۱۳۲قانون کار بستر اسکان کارگری  را که مهم ترین نیازمندی جامعه کارگری است را فراهم کرده است و بسیاری از مسائل آینده بازار کار و کمبود کارگر به دلیل تورم، دستمزد پایین و مشکل مسکن با همفکری کانون  کارفرمایی استان حل خواهد شد.

آذرپناه در پایان از طرح خلاقانه‌ای که از اسفند ۱۴۰۲ آغاز شده نام برد و گفت: در این طرح به واحدهای تولیدی مشکل دار رفته و مشکلاتشان را برطرف میکنیم  و در مورد کارآفرینان هم کارهایی در زمینه دستمزد و مشوق های کارفرمایی، انجام شده و همچنین برای هیات امنا مصوب کردیم که هر مدیرکل یک کارفرمای برتر را به عنوان مشاور انتخاب کند که این حرکت یک گام  رو به جلو بود.

33

تشکل‌ها منافع ملی را بر منافع فردی ترجیح دهند

در ادامه مدیر کل اداره کل سازمان های کارگری و کارفرمایی وزارت کار در همایش تشکل‌های کارفرمایی استان تهران گفت: ما در کل کشور 14000 تشکل داریم که 2700 تشکل کارفرمایی است و231 تشکل هم در استان تهران داریم.

بر اساس گزارش خبرنگار پژواک کارفرما، جعفر محمدی، با بیان اینکه سه جانبه گرایی و گفتگوی اجتماعی و تعاملات جامع و توانمندسازی تشکل‌ها  از وظایف ماست، اظهار کرد: سه برنامه توسعه‌ای داریم  و برای اولین بار تقویم آموزشی را ایجاد کردیم با ۷۲ عنوان آموزش مدیریتی، حقوقی، مهارتی و ... که به اداره کار استان‌‌ها ابلاغ شده و در حال انجام است.

وی افزود: از دی ماه سال گذشته ۹۱ دوره آموزشی برگزار شده و از انجمن‌ها تقاضا داریم برای برای ارتقای دانش و مهارت اعضای خود با ما همکاری کنند.

محمدی با اشاره به کار ترویجی، گفت: سیاست بنده یاری گرفتن از تشکل‌ها برای تشویق به راه اندازی تشکل است و همچنین در حوزه آموزش و رفع مشکلات و افزایش دانش و مهارت کارگران، خواهان همراهی تشکل‌ها هستم.

مدیر کل اداره کل سازمان‌های کارگری و کارفرمایی وزارت کار با با بیان اینکه تشکل‌ها با تاثیرگذاری بر روی دولت‌ها نقش مثبتی را ایفا می کنند، تاکید کرد: در حوزه سه جانبه گرایی و مشارکت مردم، سازمان‌های مردم نهاد باید نظارت کنند و رسانه‌ها نیز نقش بسیار موثری دارند .

محمدی از تشکل‌ها خواست تا در کار تشکلی منافع صنفی ملی ومردمی را در نظر بگیرند و علاقه اجتماعی قوی داشته باشند و منافع مردم را بر منافع فردی ترجیح دهند.

انتهای پیام
۲۳۸۷
دیدگاه
آخرین‌های تشکل‌ها
آخرین اخبار
پربازدیدها