سیفی: دولت‌ها اقتصاد را به بخش خصوصی بسپارند/ظرفیت بالای ۲۷۰۰ تشکل کارفرمایی برای توسعه ایران/جایگاه تشکل‎‌های کارفرمایی در قانون تعریف شود

رئیس کانون کارفرمایی استان تهران تاکید کرد: هیچ نظام اقتصادی به بالندگی نمی‌رسد مگر اینکه اقتصاد آزادی داشته باشد و ما باید در حوزه نظارت بر تصدی‌گری به نقطه‌ای برسیم که دولت‌ها اعتماد کنند و اجرا را به بخش خصوصی بسپارند.

سیفی: دولت‌ها اقتصاد را به بخش خصوصی بسپارند/ظرفیت بالای 2700 تشکل کارفرمایی برای توسعه ایران/جایگاه تشکل‎‌های کارفرمایی در قانون تعریف شود
پژواک کارفرما -

رئیس کانون کارفرمایی استان تهران در همایش تشکل‌های کارفرمایی استان تهران که ۲۹  مهرماه در مجموعه فرهنگی ورزشی نگین غرب در تهران برگزارشد، با بیان اینکه هدف از برگزاری این همایش، ایفای نقش درست ما در حوزه تشکلی و صنفی است، گفت: ما در حال حاضر  در یک جنگ تمام عیار اقتصادی هستیم و باید تشکل‌هایی با برنامه ریزی درست و حلقه‌های میانی قوی  داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار پژواک کارفرما، حمیدرضا سیفی، حضور فعال مردم در بخش مدنی و صنفی را بسیار با اهمیت برشمرد و اظهار کرد: هیچ نظام اقتصادی به بالندگی نمی رسد مگر اینکه اقتصاد آزادی داشته باشد و تشکل‌ها مشارکت مردم را بالا می‌روند.

وی افزود: مقام معظم رهبری فرمودند تحول اساسی باید در کشورانجام شود و این تحول اساسی با مشارکت تشکل‌ها در اقتصاد کشور رخ می‌دهد.

سیفی با اشاره به اینکه تشکل‌های اقتصادی باید کمیسیون تخصصی داشته باشند، اضافه کرد: کارفرما و کارگر باید کنارهم  و رودررو مسائل خود را حل کنند و برای ساختارها برنامه ریزی کنند تا به هدف تشکلی برسند.

رئیس کانون کارفرمایی استان تهران در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: ما ۲۷۰۰ تشکل کارفرمایی داریم که بزرگترین تشکل کشور هستیم  و باید ازاین ظرفیت برای اشتغالزایی و توسعه ایران عزیز استفاده و امیدواریم برگزاری این همایش‌ها، منجر به اصلاح اشتباه قانون درخصوص تشکل‌های کارفرمایی در راستای بهبود محیط کسب و کار شود.

سیفی، با انتقاد از اینکه در قانون جایگاهی برای تشکل‌های کارفرمایی دیده نشده، بیان کرد: دولت و مجلس این ظرفیت بزرگ را در قانون تعریف نکرده است، بنابراین زیرساخت‌سازی باید در حوزه مدیریت شکل بگیرد و استراتژی درست تعریف شود و ما باید به نقطه‌ای برسیم در حوزه نظارت بر تصدی‌گری که دولت‌ها اعتماد کنند و اجرا را به بخش خصوصی بسپارند.

نایب رئیس کانون عالی کارفرمایی ایران در پایان بر بسترسازی در دولت برای سپردن اجرا به بخش کارفرمایی کشور، تاکید کرد و گفت: در حوزه اقتصاد، دولت، ضعف دارد و تشکل‌ها می‌توانند این ضعف را برطرف کنند، همچنین دولت می‌تواند درحوزه بین الملل از ظرفیت تشکل‌ها استفاده کند.

انتهای پیام
۲۳۸۴
دیدگاه
آخرین‌های تشکل‌ها
آخرین اخبار
پربازدیدها