نایب‌رئیس کانون عالی کارفرمایی ایران:

نقش مهم تشکل‌ها در پایداری نظام اقتصادی/معاونت تشکلی باید زیرمجموعه ریاست‌جمهوری شکل بگیرد

نایب‌رئیس کانون عالی کارفرمایی ایران در چهارمین همایش تشکل‌های اقتصادی گفت: دولت باید به تشکل‌ها اعتماد و به استقلال عمل آنها کمک کند و معاونت تشکلی باید زیرمجموعه ریاست‌جمهوری شکل بگیرد تا بتواند مستقل باشد و نقادانه عمل کند.

نقش مهم تشکل‌ها در پایداری نظام اقتصادی/معاونت تشکلی باید زیرمجموعه ریاست‌جمهوری شکل بگیرد
پژواک کارفرما -

حمیدرضا سیفی، در چهارمین همایش تشکل‌های اقتصادی با عنوان «تشکل‌های اقتصادی، راهبران توسعه»که با حضور اعضای تشکل‌های بخش خصوصی، امروز در اتاق ایران برگزار شد، اظهار کرد: تشکل‌ها به‌عنوان حلقه‌های میانی بین مردم و دولت هستند که مسیر توسعه اقتصادی را هموار می‌کنند. هیچ نظام اقتصادی مانا و پایدار نیست مگر اینکه نهادهای پایداری خود را روی نهادهای مردمی بنا کرده باشد.

به گزارش خبرنگار پژواک کارفرما، نایب‌رئیس کانون عالی کارفرمایی ایران،افزود: تقویت سرمایه‌های اجتماعی، نوآوری، حمایت از عدالت، دسترسی به خدمات، نظارت بر عملکرد دولت‌ها و توانمندسازی اقتصاد و اشتغال نتیجه استفاده از تشکل‌هاست.

سیفی با نگاهی به بیانات رهبری، تصریح کرد: مجموعه موفق اقتصادی درنتیجه استفاده از ظرفیت‌های تشکلی شکل می‌گیرند، پس حلقه‌های میانی که همان تشکل‌ها هستند دیگر یک انتخاب نیستند بلکه یک ضرورت هستند.

نایب‌رئیس کانون عالی کارفرمایی ایران تأکید کرد: بخش خصوصی باید در قالب یک سمفونی هماهنگ حرکت کند تا به هدف خود برسد. در کنار آن باید با توجه به مأموریت هر تشکل برای رسیدن به اهدافی که تعریف کرده، یک چشم‌انداز منسجم ترسیم کنیم تا دچار موازی‌کاری نشویم

وی با اشاره به اینکه فعالیت‌های فرهنگی در تقویت نقش تشکل‌ها یک ضرورت است و باید ملاک عمل قرار گیرد، تصریح کرد: آموزش، نقش مهمی دارد تا مدیریت استراتژیک را اجرا کنیم و در این مسیر نیاز است شایسته‌سالاری و عدالت‌محوری را رعایت کنیم.

سیفی  با بیان اینکه اگر در تشکل‌ها شایسته سالاری حاکم نشود نمی‌توان انتظار داشت دولت شایسته سالاری باشد زیرا تشکل‌ها نماینده دولت‌ها هستند، تاکید کرد: واگذاری تصدی‌گری و نظارت بر تشکل‌ها به خودشان یک ضرورت است و دولت باید به تشکل‌ها اعتماد و به استقلال عمل آنها کمک کند و معاونت تشکلی باید زیرمجموعه ریاست‌جمهوری شکل بگیرد تا بتواند مستقل باشد و نقادانه عمل کند.

انتهای پیام
۲۱۲۷
دیدگاه
آخرین‌های تشکل‌ها
آخرین اخبار
پربازدیدها