مدیر امور تشکل‌ها و مسئولیت اجتماعی اتاق تهران:

کد آیسیک فقط به یک تشکل داده شود/توانمندسازی تشکلات کارفرمایی با همکاری اتاق تهران و وزارت کار

اتاق تهران در زمینه تشکل‌های استان تهران و اتاق ایران درخصوص تشکل‌های ملی باید به مکانیزمی برسند که کد آیسیک فقط به یک تشکل داده شود و همچنین به سمتی برویم که دررشته‌های تخصصی که تشکل‌ وجود ندارد، ثبت تشکل جدید انجام شود تا موازی کاری به دلیل اختلافات جزئی صورت نگیرد.

کد آیسیک فقط به یک تشکل داده شود/توانمندسازی تشکلات کارفرمایی با همکاری اتاق تهران و وزارت کار
پژواک کارفرما -

مدیر امور تشکل‌ها و مسئولیت اجتماعی اتاق تهران در حاشیه همایش روز ملی تشکل‌ها در اتاق تهران در گفت و گویی با خبرنگار پژواک کارفرما، درباره نقاط ضعف تشکل‌های کارفرمایی، گفت: تشکل‌های کارفرمایی دو مسئله دارند، اول اینکه به آسانی تشکیل می‌شوند اما نمی‌توانند به بقای خود ادامه دهند به دلیل اینکه مکانیسم‌های تامین مالی و جذب حق عضویت این تشکل‌ها خیلی کارآمد نیست.

امیررضا بیدگلی در خصوص دومین مشکل تشکل‌های کارفرمایی اظهار کرد: در برخی موارد تشکل‌های کارفرمایی به دنبال یک هیجان شکل می‌گیرند اما متوقف می‌شوند، هرچند ما تشکل‌های کارفرمایی بسیار قوی و قدیمی نظیر سندیکای صنعت ساختمان داریم.

به گفته وی، تعداد زیادی از تشکلات کارفرمایی که اخیرا شکل گرفته‌اند، نیاز به توانمند شدن دارند.

وی در پاسخ به سوال دیگر پژواک کارفرما در خصوص راهکار رفع این مشکلات تشکل‌های کارفرمایی، توضیح داد: مهم ترین کار در وهله اول این است که طی هماهنگی با وزارت کار، مانع ثبت تشکلات موازی شویم تا شاهد خروج نیروها نباشیم و دراین بخش باید هماهنگی بین اتاق تهران و وزارت کار برقرار باشد.

بیدگلی افزود: باید از طریق همکاری اتاق تهران و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، نسبت به توانمندسازی وآموزش مستمرتشکل‌های کارفرمایی اقدامات لازم انجام شود.

مدیر امور تشکل‌ها و مسئولیت اجتماعی اتاق تهران با بیان اینکه برخی در رشته‌هایی که تشکل وجود دارد به محض ایجاد اختلافات، تشکل دیگری درهمان رشته ثبت می‌کنند، تاکید کرد: اتاق تهران در زمینه تشکل‌های استان تهران و اتاق ایران درخصوص تشکل‌های ملی باید به مکانیزمی برسند که کد آیسیک فقط به یک تشکل داده شود و همچنین به سمتی برویم که دررشته‌های تخصصی که تشکل‌ وجود ندارد، ثبت تشکل جدید انجام شود تا موازی کاری به دلیل اختلافات جزئی صورت نگیرد.

انتهای پیام
۱۹۸۱
دیدگاه
آخرین‌های تشکل‌ها
آخرین اخبار
پربازدیدها