اختصاصی/رئیس اتاق تهران: ورود بخش خصوصی به بدنه حاکمیت ضروری است/بی‌توجهی دولت‌ها به پتانسیل تشکل‌های قوی در کشور

رییس اتاق تهران در همایش روز ملی تشکل‌ها از برنامه ریزی برای ورود اتاق‌های بازرگانی، تعاون و اصناف به بدنه حاکمیت سخن گفت و تاکید کرد، تشکل‌ها، اتاق‌ها و در مجموع بخش‌خصوصی بایستی به بدنه حاکمیت ورود کنند تا بتوانند راه توسعه را باز کنند.

اختصاصی/رئیس اتاق تهران: ورود بخش خصوصی به بدنه حاکمیت ضروری است/بی‌توجهی دولت‌ها به پتانسیل تشکل‌های قوی در کشور
پژواک کارفرما -

محمود نجفی عرب، در همایش روز ملی تشکل‌ها گفت: اگر دولت چهاردهم در این موقعیت پیچیده به موفقیت‌های قابل لمسی دست پیدا نکند، به طور حتم با واکنش‌هایی مانند بازگشت ناامیدی به جامعه مواجه می‌شود.

به گزارش خبرنگار پژواک کارفرما، رئیس اتاق تهران افزود: دولت چهاردهم باید با نگاهی دقیق، سنجیده و برآمده از نگاه کارشناسی در چارچوب شعار سال و در همراهی با فعالان اقتصادی، قدم‌هایی مؤثر در جهت رفع نیازهای واقعی اقتصاد ملی بردارد و از مسائل حاشیه‌ای و فرعی دوری کند.

وی در ادامه به وجود تشکل‌های قوی در کشور اشاره کرد و گفت: جای تأسف است که گاهی دولت‌ها به این پتانسیل عظیم بی توجهی کرده و به سادگی از مشورت با تشکل‌ها یا فعالان اقتصادی پرهیز می‌کنند.

به گفته وی تشکل‌ها باید با تعریف دقیق و کاربردی از خدمات خود به سمت توسعه عضویت هرچه بیشتر پیش بروند و تقویت عضویت به افزایش قدرت و دامنه نفوذ تشکل‌ها کمک می‌کند.

نجفی عرب تصریح کرد: تشکل‌ها باید بتوانند با تعریف خدمات جدید و کاربردی، نیازهای عمومی فعالان اقتصادی را برآورده کنند و یک تشکل اقتصادی پویا، می‌تواند مسائل اصلی را از فرعی تشخیص و برای آنها راهکار ارائه دهد و اقدام مهم دیگر اینکه تشکل‌ها باید توجه به موضوع پژوهش، نوآوری و آینده نگری داشته باشند.

رئیس اتاق تهران اضافه کرد: توانمندسازی و افزایش ظرفیت نیز اقدامی است که در هر تشکل به عنوان یک اصل باید مورد توجه قرار گیرد.

نجفی عرب در پایان تاکید کرد: اکنون با توجه به تغییر در دولت، یک فرصت طلایی در اختیار تشکل‌های اقتصادی قرار گرفته  و همانطور که دولت چهاردهم اعلام کرده در تصمیم‌گیری‌های خود قصــــد همفکری جدی و عملیاتی با نهادهای تخصصــــــی مانند اتاق‌های بازرگانی و تشکل‌های اقتصادی دارد، باید از این امکان نهایت بهره را برد و زمینه را برای نهادینه سازی گفتمان بخش خصوصی فراهم کرد.

انتهای پیام
۱۹۷۹
دیدگاه
آخرین‌های تشکل‌ها
آخرین اخبار
پربازدیدها