در یک نشست تخصصی مطرح شد؛

اختصاصی/ انتظارات فعالان حوزه اقتصاد دیجیتال از دولت آینده/محدودیت کسب و کارهای «تحت وب» برطرف شود

نشست تخصصی «بررسی انتظارات سندیکاهای بخش خصوصی در حوزه اقتصاد دیجیتال از دولت آینده» با حضور فعالان اقتصادی این حوزه در محل اتاق بازرگانی ایران با حضور خبرنگاران برگزار شد.

اختصاصی/ انتظارات فعالان حوزه اقتصاد دیجیتال از دولت آینده/محدودیت کسب و کارهای «تحت وب» برطرف شود
پژواک کارفرما -

نشست تخصصی «بررسی انتظارات سندیکاهای بخش خصوصی در حوزه اقتصاد دیجیتال از دولت آینده» با حضور فعالان اقتصادی این حوزه در محل اتاق بازرگانی ایران با حضور خبرنگاران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پژواک کارفرما، رئیس هیات مدیره مجمع تشکل‌های دانش‌بنیان ایران در ابتدای نشست، گفت: باید روشن شود، حوزه اقتصاد دیجیتال فرصت است یا تهدید ودولت باید به جای تصمیم‌گیری درباره گزینه‌های یک پلتفرم، به فکر توسعه زیرساخت باشد.

افشین کلاهی از فعالان حوزه دیجیتال تقاضا کرد لیست درخواست های خود را به صورت کوتاه مدت یا بلند مدت مطرح کنند و افزود:باید جلوی نگاه امنیتی و غیر توسعه‌ای در حوزه اقتصاد دیجیتال گرفته شود واگر دولت هوش مصنوعی می‌خواهد باید زیرساخت‌هایش را هم فراهم کند.

در ادامه، عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه مطالبه را نباید به فضای اقتصاد دیجیتال محدود کرد، گفت: مساله اصلی که کسب و کارهای تحت وب با آن مواجه هستند و نیاز است که در اولویت کاری دولتمردان قرار گیرد، محدودیت‌های شدید اینترنت و فیلترینگ است.

فرزین فردیس درخواست کرد در قدم اول باید شبکه اجتماعی یوتیوب، رفع فیلتر شود.

شهاب جوانمردی، نائب رئیس اتاق بازرگانی تهران، هم با تاکید بر اینکه وزارتخانه باید تسهیل گر امور باشد و بخش خصوصی اجر کننده، اظهار کرد: بخش خصوصی نبض اقتصاد دیجیتال در کشور است که باید طرف مشورت اصلی دولت باشد.

در بخش دیگری از نشست، نایب رئیس کمیسیون تحول، نوآوری و بهره‌وری اتاق بازرگانی تهران با اشاره به اینکه ریسک سرمایه گذاری در این حوزه بسیار بالا و بهره وری پایین است، گفت: قانون بهبود مستمر کسب و کار دولت‌ها را مکلف کرده که از نظرات بخش خصوصی استفاده کنند تا مشکل جدی اتفاق نیفتد.

سعید رسول‌اف، اضافه کرد: به‌عنوان نمایندگان تشکل‌های اقتصادی، باید به دنبال آن باشیم که تشکل‌های بخش خصوصی در مسئله محیط کسب‌وکار نقش مشورتی داشته باشند تا بتوانیم جلوی چالش‌های احتمالی اجرای این تصمیمات را بگیریم.

وی تصریح کرد: مالیات و بیمه در حال تبدیل شدن به معضل مهم و حوزه پردامنه‌ای برای کسب‌وکارها شده و هرچند تا امروز هم به آن پرداخته‌ایم اما هنوز به نتیجه‌ای نرسیده‌ایم. بنابراین به نظر می رسد، در گام نخست باید این موانع برطرف شود.

در ادامه رییس کانون هماهنگی فاوا اظهار کرد: به نظر می‌رسد که برای ورود به عرصه اقتصاد دیجیتال یا هر ادبیاتی که امروزه به کار می رود نیازمند یک عزم ملی بزرگ در اصلاحات برخی شاخص ها مطابق با تحولات روز دنیا باشیم.

داوود ادیب، تاکید کرد:این یک واقعیت است که بدون توجه به اقتصاد دیجیتال، تعامل با جهان امروز و برقراری ارتباط امری پیچیده خواهد بود ونمی‌توانیم در دنیای امروز با تحولات شگرف و غیرقابل پیش‌بینی از علم و فناوری روز دنیا عقب بمانیم و‌از طرف دیگر بدون اصلاح شاخص های جهانی رسیدن به اقتصاد دیجیتال با کمیت و کیفیت بالا راهی بسیار دشوار خواهیم داشت.

عضو هیات مدیره سندیکای شرکت‌های شناسایی و مکان‌یابی رادیویی هم بیان کرد: ما فعالین بخش خصوصی انتظار داریم زمانی که در حوزه‌ای به‌ویژه حوزه‌های تخصصی، می‌خواهد قانون و یا دستورالعملی مصوب و یا پروژه‌ای در سطح کشور تعریف شود، قبل از آن از نمایندگان بخش خصوصی و تشکل‌های تخصصی دعوت به عمل آید و تعدد نهادها و سازمان‌ها در بخش تصمیم‌گیری و وجود مصوبات پراکنده در مورد یک موضوع واحد، در اکثر مواقع باعث سردرگمی و بلاتکلیفی بخش خصوصی می‌شوند.

میثم صالحی، یادآور شد: بی‌شک تعاملات سازنده و همسویی دولت و بخش خصوصی با یکدیگر می‌تواند زمینه‌ساز شکل‌گیری اقتصادی پویا و باعث رشد و توسعه‌یافتگی کشور شود و این دستاورد چیزی نیست جز همان فرمایش مقام معظم رهبری که در شعار ملی امسال هم به وضوح خودنمایی می‌کند.

انتهای پیام
۱۷۷۵
دیدگاه
آخرین‌های تشکل‌ها
آخرین اخبار
پربازدیدها