آقای وزیررفاه! آیا ۴ میلیون بازنشسته، جزو مردمی نیستند که نباید کارشان معطل بماند؟!

مهدی گلبان

در روزهای اخیر صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گفت و گویی، انتصابات اخیر در زیر مجموعه وزارت تعاون و صندوق‌های تابعه را که علی‌رغم درخواست مسعود پزشکیان، رئیس جمهور منتخب، مبنی بر خودداری از جابه جایی‌ها و استخدام در دولت سیزدهم، صورت گرفته، در راستای خدمت به مردم، مجلس و رئیس جمهور منتخب خوانده است که این سخنان وزیر با واکنش‌ طیف‌های مختلف جامعه مواجه شده است و بازنشستگان و مستمری‌بگیران محترم یکی از این گروه‌ها هستند که به سخنان ایشان اعتراض کردند و از وزیر توضیح خواسته‌اند که آیا عملکرد وزارتخانه تحت‌امر ایشان درارتباط با مطالبات قانونی بازنشستگان، از کارافتادگان و بازماندگان این قشرضعیف جامعه، اینگونه بوده است؟

آقای وزیررفاه! آیا 4 میلیون بازنشسته، جزو مردمی نیستند که نباید کارشان معطل بماند؟!
پژواک کارفرما -

جناب آقای وزیرِ دلسوز مردم و قانون محور!

در مصاحبه اخیرتان درحاشیه جلسه هیات دولت در پاسخ به سوال خبرنگار مبنی بر درخواست دکتر پزشکیان، رئیس جمهورمنتخب در خصوص خودداری از جابه جایی‌ها و استخدام در دولت سیزدهم، متذکر شده‌اید:«دولت مستقر تا آخرین لحظه، هم به مجلس و مردم و هم به رئیس‌جمهور منتخب پاسخگوست.»

طبق سخنان جنابعالی "درهیچ یک ازقسمت‌های زیرمجموعه شما، کارمردم به‌ویژه بازنشستگان ومستمری بگیران نباید معطل بماند"

اگر این ایده سرلوحه کارشما برای تمام طبقات مردم باشد نه گروه یا افرادی خاص و با اهدافی خاص، امری منطقی و قابل قبول خواهد بود ولی آیا عملکرد شما درارتباط با مطالبات قانونی بازنشستگان، از کارافتادگان و بازماندگان وکارهای برزمین مانده که از قشرضعیف جامعه هستند، اینگونه بوده است؟

-در خصوص اجرای بندهای مندرج درسیاست‌های کلی تامین اجتماعی (ابلاغی مقام معظم رهبری در فروردین 1400) تاکنون چه قدمی برداشته‌اید؟

-در خصوص دو سال معوقات ۲۵ درصد متناسب سازی سال۱۴۰۰ بازنشستگان که حق قانونی آنان است، تاکنون چه کرده‌اید؟

-آیا با توجه به وضعیت نابه‌هنجارمعیشت بازنشستگان، تاکنون قدمی برداشته‌اید؟

-چرا اجرای صحیح ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی تاکنون مغفول مانده و سبب شده بیش از ۳۰ درصد حقوق بازنشستگان ازتورم لجام گسیخته اعلامی بانک مرکزی عقب بماند؟

-آیا با وجود ماده ۵۴ قانون الزام درمان و با توجه به وضعیت نابسامان درمان وکمبود دارو و ... تاکنون اقدامی به جز تحمیل بیمه تکمیلی ناقص وناکارآمدکه باعث نارضایتی عموم بازنشستگان و مستمری‌بگیران شده، صورت گرفته است؟

-چرا پس ازگذشت ۴ ماه هنوزمبلغ ۱۲۰ همت تخصیص داده شده دربودجه ۱۴۰۳ درخصوص رّدِ بخشی ازدیون دولت، باتوجه به کسری منابع سازمان، پرداخت نشده است؟

-چرا با وجود تصویب وابلاغ قانون برنامه هفتم، تاکنون اجرای قانون متناسب سازی معطل مانده است؟

-آیا بیش ازچهارمیلیون بازنشسته ومستمری بگیرکه به اتفاق خانواده‌هایشان بالغ بر۱۲ میلیون نفرمی‌شوند جزو همان مردمی نیستند که بنا به فرمایش جنابعالی، نباید کارشان معطل بماند؟

-آیا بی‌توجهی و معطل گذاشتن حقوق قانونی بیش از ۴ میلیون بازنشسته ومستمری بگیر که از بدیهی‌ترین  و ابتدایی‌ترین وظایف سازمان تامین اجتماعی است، عقلانی وخداپسندانه است و مصداق قانون گریزی آن وزارتخانه و مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی نسبت به بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تأمین اجتماعی تلقی نمی‌شود؟

آقای وزیر! اگر به اظهارات خویش باور دارید ضمن بیان شفاف علت قصور ومعطل ماندن مطالبات بازنشستگان، به مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی ابلاغ فرمایید دراسرع وقت، اقدام عاجل درخصوص مطالبات مغفول مانده به عمل آورند.

*فعال حوزه بازنشستگی کشور

انتهای پیام
۱۷۵۴
دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها