رئیس اتاق ایران در بازدید از ایران‌خودرو تبریز مطرح کرد:

ضرورت تکمیل زنجیره تولید در صنعت خودرو

رئیس اتاق ایران با حضور در مجموعه ایران‌خودرو تبریز، تکمیل زنجیره تولید خودرو به‌خصوص در حوزه بدنه و رنگ را جزو نیازهای اصلی این مجموعه برشمرد.

ضرورت تکمیل زنجیره تولید در صنعت خودرو
پژواک کارفرما -

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با تأکید بر اهمیت تکمیل زنجیره تولید در صنعت خودروسازی، گفت: ایجاد خط تولید بدنه و رنگ در ایران‌خودروی تبریز، یک ضرورت است.

صمد حسن‌زاده در جریان بازدید از شرکت ایران‌خودرو تبریز، با اشاره به پتانسیل بالای این مجموعه در تولید خودرو، افزود: ماشین‌آلات و تأسیسات موجود در این کارخانه، از سطح تکنولوژیکی بالایی برخوردار است و با توجه به توانایی‌های موجود، قطعاً با راه‌اندازی خط تولید رنگ و بدنه و تکمیل زنجیره تولید، شاهد شکوفایی هرچه بیشتر آن خواهیم بود.

به عقیده حسن‌زاده، ایران‌خودروی تبریز می‌تواند با کوچک‌ترین حمایت، بزرگ‌ترین کارها را با بهترین کیفیت انجام دهد.

وی شکوفایی و توسعه ایران‌خودروی تبریز را منوط به وجود اتحاد و همدلی بین تمامی ارکان تأثیرگذار در استان دانست.

رئیس اتاق ایران ابراز امیدواری کرد: با برگزاری جلسات متعدد با مسئولان ارشد کشوری و استانی، دغدغه‌های این مجموعه طرح شده و برای تحقق آن گام‌های مثبتی برداشته شود.

ضرورت تکمیل زنجیره تولید خودرو

رضا خوش‌فهم، قائم‌مقام شرکت ایران‌خودروی تبریز نیز در این بازدید گفت: این مجموعه در حال حاضر یکی از پویاترین و روبه رشدترین، صنعت خودروی کشور به شمار می‌رود و در بسیاری از شاخص‌ها در مسیر رشد و توسعه قرار دارد.

وی با بیان اینکه کارخانه ایران‌خودرو در حال حاضر در حال ساخت خودروی سورن است، تصریح کرد: ازنظر شاخصی، این خودرو پس از خودروی رانا، دومین و باکیفیت‌ترین محصول تولیدی ایران‌خودرو محسوب می‌شود.

خوش‌فهم با تأکید بر اینکه ارتقای بهره‌وری خطوط ارجح بر توسعه خطوط است، گفت: ایران‌خودروی تبریز از ظرفیت‌های بالایی برخوردار بوده و برای توسعه فعالیت خود نیازمند تکمیل زنجیره تولید است و راه‌اندازی خط تولید رنگ و بدنه، دراین‌بین اهمیت بسیاری دارد، بااین‌حال متأسفانه آن‌چنان‌که بایدوشاید، عزمی از سوی متولیان امر در این زمینه دیده نمی‌شود.

خوش‌فهم گفت: از زمان فعالیت این مجموعه تاکنون، میلیاردها تومان از بابت ترانزیت بدنه خودرو هزینه شده، این در حالی است که با نصف این مبالغ، امکان راه‌اندازی خط تولید رنگ و بدنه در کارخانه میسر بود.

وی ادامه داد: با ایجاد خط بدنه و رنگ، به‌طور مستقیم برای دو هزار و ۶۰۰ نفر در استان اشتغال‌زایی می‌شود.

ایران‌خودروی تبریز، پایلوتی برای تحقق خصوصی‌سازی صنعت خودرو

جواد نجفی آذر، مدیر شرکت ایران‌خودروی تبریز نیز در این بازدید گفت: با توجه به اسناد بالادستی کشور و تأکید بر واگذاری امور به بخش خصوصی، می‌توان از ظرفیت ایران‌خودروی تبریز در این زمینه بهره برد.

وی اضافه کرد: دولت می‌تواند این واحد صنعتی را به‌عنوان پایلوت، برای خصوصی‌سازی صنعت خودروی کشور انتخاب کند و ما هم تضمین می‌دهیم که خروجی آن، سودده بودن و افزایش کیفیت محصولات این صنعت خواهد بود.

نجفی‌آذر با اشاره به افزایش کیفی تولیدات این مجموعه گفت: افزایش کیفیت خودروی تولیدی این مجموعه، در گرو بهره‌مندی از پرسنل باتجربه و ماهر است.

 وی افزود: این گروه صنعتی در تلاش است تا با ایجاد انگیزه بین کارکنان از طریق آموزش و افزایش مهارت، به‌صورت مستمر، بهره‌وری نیروی انسانی را افزایش دهد.

رضا جعفری؛ عضو هیات رئیسه اتاق تبریز با تأکید بر توانمندی قطعه‌سازان استان، خواستار اتخاذ تدابیری برای بهره‌گیری از این ظرفیت در ایران‌خودروی تبریز شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بخش بسیار ناچیزی از قطعات ایران‌خودروی تبریز از قطعه‌سازان ‌استانی تأمین می‌شود، این وضع را غیرقابل‌قبول عنوان کرد.

شریف‌زاده؛ رئیس شورای راهبردی مرکز پژوهش‌های اتاق تبریز نیز بر لزوم اتحاد و همدلی بین تمامی بخش‌های استان، نمایندگان مردم در مجلس و مسئولان عالی‌رتبه استانی در راستای مطالبه گری تأکید کرد.

وی با تأکید بر اینکه صنعت خودروسازی تبریز همواره حرفی برای گفتن دارد، افزود: از سال ۱۳۴۶ به بعد، دائماً افراد حرفه‌ای در این حوزه در استان تربیت شده‌اند.

وی گفت: لازم است در راه‌اندازی خط تولید بدنه و رنگ و تأمین قطعات مورد نیاز خودروی سورن از ظرفیت قطعه‌سازان بومی استفاده شود.

انتهای پیام
۳۰۴
دیدگاه
آخرین‌های اقتصادی
آخرین اخبار
پربازدیدها