تاجران، آماده تجارت با اوراسیا باشند/دولت تسهیل‌گری می‌کند

رییس سازمان توسعه تجارت تاکید کرد: از تاجران می‌خواهیم خود را برای تجارت آزاد با اوراسیا آماده کنند و تجارت آزاد با اوراسیا پیش درآمدی به تجارت آزاد با جهان خواهد بود.

تاجران، آماده تجارت با اوراسیا باشند/دولت تسهیل‌گری می‌کند
پژواک کارفرما -

محمدعلی دهقان دهنوی، صبح امروز در نخستین نشست با بازرگانان بخش خصوصی در اتاق بازرگانی تهران گفت: نقش دولت تسهیل گری است و هیچ امری غیر از تسهیل سازی از سوی دولت نمی‌تواند کارکرد بهتری برای تجارت داشته باشد. سازمان توسعه تجارت ساخته شده تا خانه تجار در دولت باشد. 

وی افزود: توسعه تجارت با تاجران است وگرنه دولت که تجارت ندارد، نقش ما در سازمان توسعه تجارت تسهیل فرآیند تجارت در کشور است و هر کاری بتوانیم در این زمینه انجام می دهیم. 

رییس سازمان توسعه تجارت تاکید کرد: برای توسعه تجارت باید به این باور برسیم که تولید رقابت پذیر می‌تواند به این امر منتهی شود، ما به دنبال تجارت آزاد هستیم و یکی از اولین تجربه‌های ما در تجارت آزاد دارد با اوراسیا رقم می‌خورد. 

دهقان یادآور شد: در چهار سال گذشته تجارت ما با اوراسیا چهار برابر شد، این به دلیل کاهش تعرفه‌ها بود و جالب اینکه افزایش تجارت تنها به کالاهایی محدود نشد که تعرفه‌های آنها کاهش یافته بود. 

وی گفت: از تاجران می‌خواهیم خود را برای تجارت آزاد با اوراسیا آماده کنند و تجارت آزاد با اوراسیا پیش درآمدی به تجارت آزاد با جهان خواهد بود. 

انتهای پیام
۲۲۹۷
دیدگاه
آخرین‌های اقتصادی
آخرین اخبار
پربازدیدها