خبر غیرر سمی رسیده به پژواک کارفرما: شب قبل از انفجار معدن طبس به دلیل استشمام بوی گاز، کار تعطیل شده بود/ابهامات حادثه معدن طبس از دیدگاه یک روزنامه نگار

امید فراغت، روزنامه نگار با استناد به فایل صوتی که از طرف یک کارگر معدن طبس برای وی ارسال شده، می‌گوید: پرسش این‌ است که چگونه شب قبل از انفجار به دلیل نشتی گاز، شیفت را تعطیل کردند، اما شب بعد، تیم بعدی در همان مکانی کار می‌کند که انفجار رخ می‌دهد.

خبر غیرر سمی رسیده به پژواک کارفرما: شب قبل از انفجار معدن طبس به دلیل استشمام بوی گاز، کار تعطیل شده بود/ابهامات حادثه معدن طبس از دیدگاه یک روزنامه نگار
پژواک کارفرما -

امید‌ فراغت، روزنامه‌نگار در کانالی نوشت: شخصی برای اینجانب، پیام صوتی ارسال کرد و اصل ماجرای انفجار معدن معدنجوی طبس را توضیح داد.

به گفته امید فراغت این شخص در پیامش گفته شده است: ۱۵۲۰ کارگر در معدن کار می‌کنند و یک ماه تقسیم بر دو شده و تعدای ۱۵ روز کار کرده  وبعد از ۱۵ روز به مرخصی رفته و تعدادی دیگرمشغول به کار می‌شوند. ۳۶۰ نفر  ۶ ساعت درون معدن کار کرده و بالا می‌آیند و ۳۶۰ نفر بعدی پایین می‌روند و همین طور۶ ساعت به ۶ ساعت این پایین رفتن و بالا آمدن از معدن ادامه دارد.

به گفته این روزنامه نگار، وی در پیام صوتی ادامه داده: نکته ابهام آمیز انفجار معدن که در اخبار گفته شد، گاز‌های بی‌بو هستند و تشخیص داده نمی‌شوند اما پرسش این‌ است که چگونه شب قبل از انفجار متوجه نشتی گاز شدند و شیفت را تعطیل کردند؟ اما شب بعد یعنی شب انفجار، تیم و شیفت بعدی در همان مکانی کار می‌کنند که انفجار رخ می‌دهد.

در این فایل صوتی  که برای فراغت ارسال شده، آمده است: برای هر کدام از کارگاه‌هایی که در معدن کار می‌کنیم باید یک تونل خروج هوا وجود داشته باشد. متاسفانه شرکت برای این‌که هزینه کم‌تری پرداخت کند همه کارگاه‌ها را به یک تونل خروج هوا وصل کرده است! برای مثال ۱۲ تا کارگاه کار می‌کند اما فقط یک تونل خروج هوا وجود دارد! همچنین دستگاهی که نشت گاز را نشان می‌دهد، به مهندس ایمنی‌ داده می‌شود و او در فضایی مثل ابتدای ورود به معدن و تونل‌ها، دستگاه را چک کرده و اگر موردی در آن حوالی نباشد، اعلام ورود می‌کند!

فراغت می‌گوید: اما نکته مهم و قابل تامل این‌ است که برخی از کارگران فقط براثر خفگی ناشی از نشت گاز در تونل‌ها کشته می‌شوند و مرگ‌شان بر اثر انفجار و آوارشدن تونل‌ها نبوده است!

پژواک کارفرما این خبر را به نقل از امید فراغت، روزنامه نگار منتشر کرده و مسئولیتی در قبال گفته‌های ایشان ندارد.

انتهای پیام
۲۲۳۵
دیدگاه
آخرین‌های اقتصادی
آخرین اخبار
پربازدیدها