اختصاصی/مطالبه بازنشستگان تامین اجتماعی از رئیس جمهور: تبعیض در پرداخت حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی را خاتمه دهید

تبعیض در نحوه واریز حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران مشمول تامین اجتماعی نسبت به حقوق‌بگیران سایر دستگاه‌ها، مورد اعتراض شدید بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی قرار گرفته تا جایی که خواستار ورود رئیس جمهور به این مسئله و رفع تبعیض شدند.

اختصاصی/مطالبه بازنشستگان تامین اجتماعی از رئیس جمهور: تبعیض در پرداخت حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی را خاتمه دهید
پژواک کارفرما -

اعضای گروه شورای عالی رفاه کارگران بازنشسته تامین اجتماعی سراسر ایران با تماس‌ و ارسال پیام به پژواک کارفرما خواستار انعکاس مطالبات خود درخصوص عدم پرداخت به موقع حقوق و مستمری‌ها از سوی سازمان تامین اجتماعی و رسیدگی فوری از سوی مسئولین شدند.

یکی از اعضای گروه شورای عالی رفاه کارگران بازنشسته به خبرنگار ما گفت: متاسفانه سازمان تامین اجتماعی، علی‌رغم اینکه هر ماه جدول روزهای واریز حقوق را منتشرمی کند اما به جدول خود هم پایبند نیست و حقوق‌ها با یکی دو روز تاخیر پرداخت می‌شود و این عدم پرداخت به موقع حقوق‌ها، بازنشستگان تامین اجتماعی را با مشکلات جدی مواجه کرده است.

گلبان که فعال حوزه بازنشستگی است، همچنین اظهار کرد: زمانی که از وزیر کار دولت سیزدهم درباره ترکیب کابینه آینده پرسیدند، ایشان گفت وقت این حرفها نیست! کار مردم نباید زمین بماند! و حالا "سوال اصلی و منطقی مستمری بگیران از ایشان که مدعی کار برای مردم هستند، این است که"چه دلیلی دارد حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی برخلاف همه حقوق بگیران کشور طی ده روز و هر روز به گروهی پرداخت ‌شود؟! وچرا نباید همانند سایرحقوق بگیران سراسرکشور همزمان در یک‌روز حقوق خود را دریافت کنند؟

به گفته گلبان، بازنشستگان همانند سایر مردم بخشی از حقوق خود را باید بابت اقساط بانک و بدهی بپردازند و ادامه تاخیر در پرداخت حقوق‌ها، جریمه‌های دیرکرد اقساط وام و بدهی‌ را برای بازنشستگان عزیز رقم می‌زند.

این فعال حوزه بازنشستگی در پایان گفت: بازنشستگان و مستمری بگیران از دکتر پزشکیان، رئیس جمهور محترم، انتظاردارند به این تبعیض ناروا در نحوه واریز حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران مشمول تامین اجتماعی نسبت به حقوق‌بگیران سایر دستگاه‌ها خاتمه دهد تا بیش از این حق ضعیف‌ترین قشر جامعه که همانا بازنشستگان و سالمندان هستند، تضییع نشود.

بر اساس پیگیری‌های پژواک کارفرما، سازمان تامین اجتماعی جز انتشار فهرست‌‌های تاریخ واریز حقوق بازنشستگان، تا کنون هیچ توضیحی در مورد تاخیر در پرداخت حقوق‌ها نداده و شایسته است، این مطالبه به حق بازنشستگان در رئوس کار رئیس جدید سازمان تامین اجتماعی قرار گیرد.

انتهای پیام
۲۰۳۰
دیدگاه
آخرین‌های اقتصادی
آخرین اخبار
پربازدیدها