اختصاصی/خروج ۸۱ میلیارد تومان نقدینگی از بورس/انتظار برای واریز ۱۰ همت نقدینگی به صندوق توسعه بازار سرمایه

حقیقی‌ها در سه روز اخیر به طور متوالی و در مجموع ۴۴۲ میلیارد تومان سرمایه وارد سهام و حق تقدم‌ها کرده بودند اما امروز ۸۱ میلیارد تومان نقدینگی از بازار بیرون کشیدند و این گونه ترمزی در رشد شاخص اتفاق افتاد.

اختصاصی/خروج 81 میلیارد تومان نقدینگی از بورس/انتظار برای واریز ۱۰ همت نقدینگی به صندوق توسعه بازار سرمایه
پژواک کارفرما -

در بازار روز دوشنبه ۲۹ مرداد، درحالی‌که شاخص رو به صعود داشت، حدود ۷۱ درصد نمادها سرخ بودند، اما شاخص کل با افزایش ۷ هزار و ۴۸۵ واحدی خود را به ارتفاع ۲٫۰۳۸٫۰۴۰ واحد رساند. در این بازار ۲۴۰ نماد مثبت و ۵۸۶ نماد منفی را تجربه کرد.

به گزارش خبرنگار پژواک کارفرما، در پایان بازار امروز، ارزش معاملات به رقم بیش 3170 میلیارد تومان رسید و در آخرین دقایق شدت عرضه‌ها بیشتر شد. اهرم تا انتهای بازار در صدر ورود نقدینگی حقیقی قرار گرفت.

البته باید گفت که انتشار مصاحبه، مدیر نظارت بر بورس‌های سازمان بورس و اوراق بهادار  در مورد  واریز ۱۰ همت نقدینگی به صندوق توسعه بازار سرمایه یکی از مهم‌ترین اخباری بود که بازار را متاثر ساخت.

قادر معصومی خانقاه اعلام کرد: در چند روز گذشته، مدیران و معاونان سازمان بورس جلساتی را با مدیران بانک مرکزی برای حمایت از بازار سرمایه برگزار کردند. همچنین طبق جمع‌بندی انجام شده در جلسه شورای عالی بورس، مکاتبات اداری و فرآیندهای قانونی برای واریز۱۰ همت نقدینگی به صندوق توسعه بازار سرمایه انجام شده و اکنون در انتظار تایید نهایی بانک مرکزی برای انجام این واریزی‌ها هستیم.

معصومی خانقاه تاکید کرد: امیدواریم به زودی مسائل اداری و مقرراتی رفع و مجوز واریز از طرف بانک مرکزی صادر شود. در این زمینه پیگیری‌های لازم از سوی سازمان بورس، صندوق توسعه بازار سرمایه و سایر ارکان و نهادها انجام شده و اکنون در انتظارجمع‌بندی بانک مرکزی برای ابلاغ مجوز و واریز این مبالغ هستیم.

44

انتهای پیام
۲۰۲۸
دیدگاه
آخرین‌های اقتصادی
آخرین اخبار
پربازدیدها