گزارش اختصاصی پژواک کارفرما/شاخص ۱۸ هزار واحد قد کشید با دفاع تمام قد همتی از بورس+ جدول

اعظم گلبری

امروز، یکشنبه درحالی عبدالناصرهمتی به‌عنوان گزینه پیشنهادی وزیر اقتصاد، توانست نظر مساعد مجلس را کسب کند که در سخنان خود، دفاع تمام قدی از بورس داشت و به دنبال سخنان او و با یاری اخبار مثبت، شاخص حدود ۱۸ هزار واحد رشد کرد و به ارتفاع ۲ میلیون و ۳۰ هزار واحد رسید.

گزارش اختصاصی پژواک کارفرما/شاخص 18 هزار واحد قد کشید با دفاع تمام قد همتی از بورس+ جدول
پژواک کارفرما -

امروز، یکشنبه درحالی عبدالناصرهمتی به‌عنوان گزینه پیشنهادی وزیر اقتصاد، توانست نظر مساعد مجلس را کسب کند که در سخنان خود درحضور نمایندگان، دفاع تمام قدی از بورس داشت.

به گزارش خبرنگار پژواک کارفرما، همتی بر حذف قیمت گذاری دستوری و دخالت‌های غیر ضروری در امور اقتصادی براساس قانون برنامه هفتم توسعه، پیش بینی پذیری و رقابتی کردن اقتصاد  تاکید کرد و گفت: ازهمه مهم‌تر، سهامداران بورس با اطمینان در بازار سرمایه حضور یابند و بازار بورس باید سمبل اعتماد سرمایه‌گذاران باشد.

به دنبال سخنان همتی  و با یاری اخبار مثبت وهمین‌طور جو امیدوارانه که به‌واسطه کم‌شدن سایه تنش‌های منطقه‌ای شکل‌گرفته، شاخص حدود 18 هزار واحد رشد کرد و به ارتفاع 2 میلیون و 30 هزار واحد رسید.

از مهم‌ترین مسائل متأثر بر بازار، دامنه نوسان بود و معاملات امروز هم مشابه دیروز کم‌حجم بودند.

با وجودی که فضای بازار به‌واسطه اخبار مثبت، کم التهاب تر بود؛ اما صف‌های فروشی که از میانه بازار تشکیل شده بودند تا پایان بازار پابرجا بودند.

دراین‌بین بیش از 850 میلیارد تومان مجموع تقاضای صف خرید در پایان معاملات بود، کارشناسان بر این باورند که بازار فعلاً باتوجه ‌به جو کاهش احتمال تقابل نظامی و همچنین جو حمایتی، مثبت و صف خرید شده است، اما این صف‌های خرید چندان محکم نیستند و بسیاری منتظر عملکرد بازار دراولین عرضه‌های سنگین هستند. امروز بخش یا تمامی از صف خرید برخی نمادها عرضه شد و به همین دلیل ارزش معاملات خرد به 1800 میلیارد تومان رسید.

در نتیجه معاملات امروز، حقیقی‌ها 307 میلیارد تومان وارد بازار کردند و ارزش معاملات خرد به 1.8همت رسید.

نمادهای فولاد و آگاس، صدرنشین ورود پول سهام‌داران خرد بودند و نمادهای غالبر و آسیاتک بیشترین حمایت را از سوی حقوقی‌ها داشتند.

اما شاخص کل فرابورس هم امروز 66 واحد افزایش داشت و به محدوده 20,791 واحد رسید. تاثیرگذارترین نمادها در شاخص فرابورس کگهر، ارفع، آریا، زاگرس بودند.

40

انتهای پیام
۲۰۲۲
دیدگاه
آخرین‌های اقتصادی
آخرین اخبار
پربازدیدها