عقب ماندگی تکنولوژی تولید کفش ایران به واسطه تحریم/برگزاری یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی کفش، کیف، چرم و صنایع وابسته از ۲۹ شهریور

عضو جامعه صنعت کفش ایران، معتقد است یکی از دلایل گرانی کفش ایرانی، عقب ماندن از تکنولوژی روز دنیا به واسطه تحریم است که امکان انتقال پول وجود ندارد و همچنین از دستاوردهای روز دنیا هم نمی ‌توانیم استفاده کنیم.

عقب ماندگی تکنولوژی تولید کفش ایران به واسطه تحریم/برگزاری یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی کفش، کیف، چرم و صنایع وابسته از 29 شهریور
پژواک کارفرما -

علی لشگری در نشسنی با خبرنگاران با بیان اینکه صنعت کفش ایران ۱۲هزار واحد تولیدی صنعتی و صنفی فعال دارد، گفت:۵۰ هزار شبکه توزیع کفش در سراسر کشور فعالیت دارند و حدود ۹۵ درصد واحدهای تولیدی صنفی زیر۵۰ نفر شاغل هستند که بیشترتولیدات صنفی توسط واحدهای کوچک و خرد انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار پژواک کارفرما، عضو جامعه صنعت کفش ایران با اشاره به جایگاه ۱۲صنعت کفش ایران در جهان، اظهار کرد: برای رسیدن به رتبه هشتم نیازمند حمایت‌های دولتی هستیم ومتوسط صادرات کفش در چند سال اخیر ۱۰۰ میلیون دلار بوده اما از سال ۹۷ که واردات کفش ممنوع شد، صادرات روند نزولی داشته، ضمن اینکه ۴۵ میلیون دلار کفش غیر قانونی نیز وارد کشور شده است.

وی علت گران بودن کفش را عقب ماندن از تکنولوژی روز دنیا عنوان کرد و گفت: به خاطر تحریم‌ها امکان انتقال پول نداریم، از این رو به راحتی نمی‌توانیم از دستاوردهای روز استفاده کنیم، این در حالی که در گذشته متخصصان ایتالیایی و خارجی وارد کشور می‌شدند و آموزش‌های لازم را ارائه می‌کردند و تجهیزات خریداری می‌شد.

در ادامه، رئیس اتحادیه کفاشان دست دوز از برگزاری نمایشگاه بین المللی کفش، کیف، چرم و صنایع وابسته، (۲۹ مردادماه تا یکم شهریورماه) درمحل دائمی نمایشگاه بین المللی تهران با حضور۶ تشکل و اتحادیه کفش دوزان خبرداد.

رسول شجری تصریح کرد: ۱۳ سال است که نمایشگاه برگزار شده که از این تعداد ۱۰ دوره آن در نمایشگاه بین المللی بوده است و در این دوره ۱۵۰ شرکت داخلی و خارجی در نمایشگاه مشارکت می‌کنند.

رئیس اتحادیه کفاشان دست دوز با اشاره به مشکلات ارزی در تامین مواد اولیه و ماشین آلات، افزود: مصوبه خرید ماشین آلات را ازمجلس گرفتیم وانتظار داریم به تاجران امین و کسانی که از سوی تشکل‌ها معرفی می‌شوند، اجازه واردات داده شود.

انتهای پیام
۲۰۱۵
دیدگاه
آخرین‌های اقتصادی
آخرین اخبار
پربازدیدها