پویایی و تحرک بازار جهانی فولاد در سال ۲۰۲۴

برخی از بازارهای اصلی فولاد مثل چین سطح مصرف خود را حفظ می‌کنند، سایر مناطق با افزایش قابل‌توجهی مواجه خواهند شد که این امر به پویایی و تحرک بازار جهانی فولاد در سال ۲۰۲۴ کمک خواهد کرد.

پویایی و تحرک بازار جهانی فولاد در سال 2024
پژواک کارفرما -

برخی از بازارهای اصلی فولاد مثل چین سطح مصرف خود را حفظ می‌کنند، سایر مناطق با افزایش قابل‌توجهی مواجه خواهند شد که این امر به پویایی و تحرک بازار جهانی فولاد در سال 2024 کمک خواهد کرد.

باتوجه‌به گزارش‌های اخیر، صنعت فولاد در سال 2024 انتظار می‌رود تجربه تغییرات قابل توجهی در سطوح تقاضا و مصرف در سراسر جهان کند. این تغییرات با تمرکز بر مناطق کلیدی مصرف‌کننده، از جمله چین، انگلستان و اتحادیه اروپا، آمریکا شمالی، کشورهای عضو آسه‌آن، منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا (MENA)، خاورمیانه، و اوکراین، روسیه و کشورهای مستقل مشترک‌المنافع (CIS)، مورد بررسی قرار گرفته است.

چین با حفظ سطح مصرف فولاد در حدود 393.3 میلیون تن، چین همچنان یکی از بزرگترین بازارهای مصرف کننده در جهان خواهد بود.

انتظار می‌رود در انگلستان و اتحادیه اروپا، مصرف فولاد به 152.7 میلیون تن برسد، نشان‌دهنده‌ی افزایش 5.8 درصدی نسبت به سال گذشته است.

ایالات متحده، کانادا و مکزیک در مجموع 136.1 میلیون تن فولاد در سال 2024 مصرف خواهند کرد که با رشد 1.5 درصدی نسبت به سال 2023 همراه خواهد بود.

پیش‌بینی می‌شود مصرف فولاد در کشورهای آسه‌آن (ASEAN) با رشد 5.2 درصدی به 79.2 میلیون تن برسد.

در منطقه منا  (MENA ) هم پیش‌بینی‌ها دال بر افزایش مصرف فولاد دارد و تخمین زده می‌شود که در این منطقه مصرف این فلز با رشد 3.5 درصدی به حدود 76.6 میلیون تن افزایش پیدا کند.

وضعیت پیش‌بینی‌ها برای  مصرف فولاد در خاورمیانه مشابه کشورهای منطقه مناست. بر اساس آمار تولید و صنعتی که در این کشورها منتشر شده است، انتظار افزایش 3.2 درصدی و رسیدن مصرف به 57.9 میلیون تن در این منطقه، منطقی به نظر می‌رسد.

اما به دلیل جنگی که در منطقه CIS در حال وقع است، انتظار افزایش مصرف چندانی در این منطقه نمی‌توان داشت. بر اساس پیش‌بینی‌ها، احتمالاً مصرف فولاد با  رشد یک‌درصدی در کشورهای اوکراین، روسیه و کشورهای CIS به حدود 55.2 میلیون تن فولاد خواهد رسید.

درحالی‌که برخی از بازارهای اصلی مثل چین سطح مصرف خود را حفظ می‌کنند، سایر مناطق با افزایش قابل‌توجهی مواجه خواهند شد که این امر به پویایی و تحرک بازار جهانی فولاد در سال 2024 کمک خواهد کرد.

انتهای پیام
۱۹۹۹
دیدگاه
آخرین‌های اقتصادی
آخرین اخبار
پربازدیدها