پایان سبز بورس

شاخص سبز شد؛ اما هنوز ۲ میلیون واحد را پس نگرفته است. معامله‌گران در واکنشی مثبت نسبت به برگزاری جلسات متعدد برای مدیریت بازار سرمایه، امیدوارتر از روزهای قبل معامله کردند و شاخص را مثبت کردند.

پایان سبز بورس
پژواک کارفرما -

شاخص سبز شد؛ اما هنوز 2 میلیون واحد را پس نگرفته است. معامله‌گران در واکنشی مثبت نسبت به برگزاری جلسات متعدد برای مدیریت بازار سرمایه، امیدوارتر از روزهای قبل معامله کردند و شاخص را مثبت کردند.

در میانه بازار انتشار مصاحبه سید احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد در مورد نحوه حمایت بانک‌ها از بازار سرمایه و انتشار اطلاعیه‌ای در مورد انتشار اوراق تبعی از سوی 52 ناشر، بارقه‌های امیدی را در بازار به وجود آورد.

وزیر اقتصاد در پاسخ به سؤالی درباره ممنوعیت قانونی ورود بانک‌ها به بازار سرمایه تأکید کرد: با تأیید بانک مرکزی و طی‌کردن تشریفات ارکان بانک‌ها، این اقدام قابل‌اجرا است و نیاز به قانون ندارد. چند محور در جلسه فوق‌العاده بورس مطرح شد که بخشی آن درباره پیشنهاد سازمان بورس بود که با نگاه مثبت بانک مرکزی مواجه شد. این پیشنهاد مبنی بر این است که کمک‌های به شکل قدیمی خودش در شکل حمایت‌ها از یونیت‌های صندوق تثبیت بازار سرمایه و صندوق توسعه بازار از طریق بانکی حمایت شویم.

وی ادامه داد: این اقدام هم برای بانک‌ها سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود و هم منابع مردم در بانک‌ها از بین نمی‌رود و هم سودآور خواهد بود. از سوی دیگر به نهادهایی تثبیتی کمک خواهد شد.

وزیر اقتصاد با اشاره به کمک ٢ همتی صندوق توسعه ملی به بازار سرمایه و صندوق تثبیت گفت: سال گذشته صندوق توسعه ملی طبق یک مصوبه قانونی منابعی را باید به صندوق تثبیت واریز می‌کرد، آنجا هم ما پیشنهاد مشارکت را دادیم و در صندوق توسعه ملی بر یونیت ‌ها سرمایه گذاری، یونیت‌های صندوق را خریداری و آخر سال که گزارش مالی که صورت‌ها بررسی کرد، افراد در صندوق توسعه ملی در صندوق ابزار خوشحالی و رضایت کردند.

این در حالی است که تعداد صف‌های خریدوفروش در بازار امروز با هم برابری می‌کردند. در چنین فضای شاخص کل بورس تهران 7 هزار و 34 واحد نسبت به روز کاری گذشته بالاتر ایستاد و به سطح یک میلیون و 998 هزار و 118 واحد رسید.  در این رشد، فملی، فولاد و نوری بیشترین سهم را در رشد شاخص داشتند.  شاخص کل هم‌وزن بورس نیز با افزایش 694 واحدی در رقم 633 هزار و 147 واحدی ایستاد.  شاخص کل فرابورس 11 واحد رشد کرد به رقم 20 هزار و 666 واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن فرابورس با افزایش 61 واحد به سطح 109 هزار و 30 واحد رسید.

در بازار کم‌رمق امروز ارزش حدود 1.7 همت ثبت شد. از لحاظ ورود خروج نقدینگی نیز با بهبود جو خبری و شرایط بازار مجموعا حقیقی ها 218 میلیارد تومان پول به بازار تزریق کردند.

نمادهای آساس، رسانا و آذرین صدرنشین ورود پول حقیقی بودند و نمادهای کنور، تکنو و غالبر بیشترین حمایت را از سوی حقوقی‌ها داشتند.

انتهای پیام
۱۹۹۸
دیدگاه
آخرین‌های اقتصادی
آخرین اخبار
پربازدیدها