سونامی بی‌اعتمادی و ریزش شاخص

روند نزولی بازار سرمایه که از دیروز شیب صعودی گرفته بود همچنان ادامه داشت و شاخص کل امروز با ازدست‌دادن بیش از ۷ هزار واحد دیگر، جو ناامیدانه در بازار را تقویت کرد.

سونامی بی‌اعتمادی و ریزش شاخص
پژواک کارفرما -

روند نزولی بازار سرمایه که از دیروز شیب صعودی گرفته بود همچنان ادامه داشت و شاخص کل امروز با ازدست‌دادن بیش از 7 هزار واحد دیگر، جو ناامیدانه بازار تقویت شد.  

در معاملات چهارشنبه بیست و سوم مردادماه 1403، شاخص شاخص کل با از دست دادن 7,568 واحدی به سطح 1 میلیون و 991هزار واحد افت کرد.  

در معاملات سراسر رکودی این روز، ارزش معاملات به رقم 1.6 همت رسید. در حالی که بیش از 55 درصد بازار درگیر صف فروش بودند، حقیقی‌ها  414 میلیارد تومان از بازار خارج کردند. همچنین در این بازار  شاهد خروج نقدینگی از صندوق های درآمدثابت و طلا بودیم.

در روز جاری آساس، وبانک و بموتو بیشترین تقاضا را از سوی حقیقی‌ها داشتند و صندوق‌ اهرم  در کنار  شستا و #فولاد با حمایت حقوقی‌ها مواجه شدند.

خالص ارزش معاملات خرد 7 درصد کاهش نسبت به سه شنبه را تجربه کرد و به 976 میلیارد تومان  رسید.

عمده‌ترین پول از نمادهای شستا، فولاد، سلیم، فملی، خساپا، شپدیس، سیدکو، وبصادر، کالا و شپنا خارج شد. در نمادهای وبانک، بموتو، تپسی، خاور، وشهر، سبزوا، تاپیکو و هجرت شاهد بیشترین جذب پول بودیم.

شاخص کل هم‌وزن بورس نیز با ریزش هزار و 252 واحدی در رقم 632 هزار و 453 واحدی ایستاد.  شاخص کل فرابورس 29 واحد افت کرد به رقم 20 هزار و 655 واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن فرابورس با کاهش 177 واحد به سطح 108 هزار و 969 واحد رسید. 

بازار در اضطراب ابهامات فضای سیاسی، تنش‌های منطقه‌ای، مشخص نبودن سیاست‌های دولت مواجه است. این اضطراب از دیروز با کناره گیری محمدجواد ظریف از دولت تشدید شد. در عین حال اخبار ضد و نقیض در مورد جنگ و تنش های منطقه خاورمیانه، به کاهش اعتماد سرمایه گذاران منجر شده است.

انتهای پیام
۱۹۸۸
دیدگاه
آخرین‌های اقتصادی
آخرین اخبار
پربازدیدها