معاون وزیر اقتصاد خبر داد:

فروش اموال «کوروش کمپانی» در مزایده تیرماه/ توقیف ۱۰۰۰ کانتینر چای دبش

بخشی از اموال منقول وغیرمنقول کوروش کمپانی شامل املاک، خودرو و تعدادی موبایل در کیش و سایر استان‌ها توقیف و در اختیار سازمان اموال تملیکی قرار گرفته که در تیرماه ارزش‌گذاری می‌شوند و در اولین مزایده به فروش خواهند رسید.

فروش اموال «کوروش کمپانی» در مزایده تیرماه/ توقیف 1000 کانتینر چای دبش
پژواک کارفرما -

مدیرعامل سازمان اموال تملیکی در نشست خبری امروز با اشاره به سودده شدن سازمان تملیکی در دولت سیزدهم، گفت: ابر پرونده‌های رسوبی که برخی از آنها مربوط به دهه٧٠ بودند، در این دولت، تعیین تکلیف شدند.

به گزارش خبرنگار پژواک کارفرما، عبدالمجید اجتهادی با بیان اینکه در این دولت رشد۶۱۰ درصدی فروش کالا و106 درصدی استرداد به ثبت رسید، افزود: رشد ۵۴٧ درصدی در زمینه تعیین تکلیف اموال منقول و هزار و 20 درصدی در اعاده کالاها صورت گرفت، که در بخش اعاده، کالاها به دست صاحبان اصلی و چرخه تولید بازگشت و در بخش فروش اموال غیرمنقول هم رشد یک هزار و ۷۵۰ درصدی در سال گذشته ثبت شد.

معاون وزیر اقتصاد درباره پرونده کوروش کمپانی اظهار کرد: بخشی از اموال منقول وغیرمنقول کوروش کمپانی شامل املاک، خودرو و تعدادی موبایل در کیش و سایر استان‌ها توقیف و دراختیار سازمان اموال تملیکی قرار گرفته که در تیرماه ارزش‌گذاری می‌شوند و دراولین مزایده به فروش خواهند رسید.

وی با تاکید بر اینکه درآمد فروش اموال کوروش کمپانی به خزانه دولت نمی‌رود و صرف جبران خسارت شاکی‌ها می‌شود، گفت: بخشی از اموال در خارج از کشوراست که نهادهای مسئول برای استرداد آنها درحال مذاکره هستند.

مدیرعامل سازمان اموال تملیکی در خصوص پرونده چای دبش تصریح کرد: دو محموله ١٠٠٠ کانتینری چای دبش در منطقه ویژه پیام و بندر شهید رجایی به میزان ۴٠ هزار تن چای به ظن قاچاق ضبط شد و همچنین ماشین آلات صنعتی این مجموعه در بنادرتوقیف شد.

اجتهادی اضافه کرد: ۵ هزارتن چای دبش غیراستاندارد تا کنون منهدم شده و با مجوز سازمان استاندارد و غذا و دارو در مزایده‌های استان تهران ٢ هزار و ٣٠٠ تن چای دبش به فروش رفته است.

وی در ادامه با اشاره به افزایش ١٧۵٠ درصدی فروش اموال غیر منقول، بیان کرد: املاک مفسدین اقتصادی در اختیار سازمان اموال تملیکی قرار گرفته و در دو پرونده معروف املاک شهمیری و سادات خوزستان، ٣٠٠ ملک در اختیار سازمان قراست که قرار است این املاک را در یک ساز و کار شفاف و از طریق مزایده به فروش برسانیم.

مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به برگزاری ۴۵۰ حراج خرده‌فروشی، از راه‌اندازی سامانه جامع سمات خبر داد و گفت: درهفته آینده، سامانه جامع اموال تملیکی رونمایی می‌شود و در حال حاضر۲۵ استان با این سامانه کار می‌کنند و باید دستگاه‌های کاشف به این سامانه متصل شوند تا تعیین تکلیف کالاها سرعت بگیرد.

انتهای پیام
۱۵۱۰
دیدگاه
آخرین‌های اقتصادی
آخرین اخبار
پربازدیدها