گروه کارفرمایی ایران در هیات مدیره ILO ماند

ژنو- در جریان اجلاس ILO، محمدعطاردیان به نمایندگی از گروه کارفرمایی ایران، عضو جانشین هیات مدیره سازمان بین‌المللی کار برای دوره ۲۰۲۴ تا ۲۰۲۷ انتخاب شد.

گروه کارفرمایی ایران در هیات مدیره ILO ماند
پژواک کارفرما -

ژنو- طی برگزاری انتخابات گروه هیات مدیره کارفرمایی در اجلاس 112 سازمان بین‌المللی کار، محمدعطاردیان به نمایندگی از گروه کارفرمایی ایران، عضو جانشین هیات مدیره سازمان بین‌المللی کار برای دوره 2024 تا 2027 انتخاب شد.

به گزارش خبرنگار پژواک کارفرما، سازمان بین‌المللی کار در چند روز گذشته در همین اجلاس، ایران را به عنوان یکی از اعضای هیات مدیره این نهاد برای دوره ۳ ساله ۲۰۲۴ تا ۲۰۲۷ انتخاب کرد و دولت ایران با کسب ۱۷۸ رأی کشورهای عضو این سازمان، توانست جایگاه خود را در این هیئت مدیره تثبیت کند.

هیات مدیره، نقش مهمی در تعیین خط‌مشی‌ها و برنامه‌های سازمان بین المللی کار ایفا می‌کند ومتشکل از ۵۶ عضو است که ۲۸ عضو آنها نمایندگان دولت‌ها،۱۴عضو نمایندگان کارگران و ۱۴ عضو دیگر نمایندگان کارفرمایان هستند.

عضویت کشورمان در هیأت مدیره سازمان بین المللی کار از حیث مشارکت در فرایندهای تصمیم سازی در این سازمان مهم بین المللی حائز اهمیت فراوان است.

ایران یکی از کشور‌های بنیان‌گذار و اعضای فعال سازمان بین‌المللی کار است که در۲۶ سال گذشته تاکنون به‌عنوان عضو هیات مدیره و در سال گذشته هماهنگ‌کننده گروه آسیا اقیانوسیه در این سازمان بوده است.

کنفرانس ۱۱۲ سازمان بین‌المللی کار، دوشنبه، ۱۴ خرداد ۱۴۰۳ در ژنو  به‌طور رسمی کار خود را آغاز  و تا جمعه ۲۵خرداد ادامه دارد.

انتهای پیام
۱۳۹۸
دیدگاه
آخرین‌های اقتصادی
آخرین اخبار
پربازدیدها