تثبیت جایگاه ایران در هیات مدیره سازمان بین‌المللی کار

ژنو- سازمان بین‌المللی کار در اجلاس سالانه خود، ایران را به عنوان یکی از اعضای هیات مدیره این نهاد برای دوره ۳ ساله ۲۰۲۴ تا ۲۰۲۷ انتخاب کرد.

تثبیت جایگاه ایران در هیات مدیره سازمان بین‌المللی کار
پژواک کارفرما -

سازمان بین‌المللی کار در اجلاس 112 سالانه خود  که تا 14 ژوئن در ژنو، برگزار می‌شود، ایران را به عنوان یکی از اعضای هیات مدیره این نهاد برای دوره ۳ ساله ۲۰۲۴ تا ۲۰۲۷ انتخاب کرد.

به گزارش خبرنگار پژواک کارفرما، ایران با کسب ۱۷۸ رأی کشورهای عضو این سازمان، توانست جایگاه خود را در این هیئت مدیره تثبیت کند.

هیات مدیره، نقش مهمی در تعیین خط‌مشی‌ها و برنامه‌های سازمان بین المللی کار ایفا می‌کند. 

هیئت مدیره متشکل از ۵۶ عضو است که ۲۸ عضو آنها نمایندگان دولت‌ها،۱۴عضو نمایندگان کارگران و ۱۴ عضو دیگر نمایندگان کارفرمایان هستند.

در این دوره، ایران به عنوان عضو معاون هیات مدیره سازمان بین‌المللی کار انتخاب شده است.

عضویت کشورمان در هیأت مدیره سازمان بین المللی کار از حیث مشارکت در فرایندهای تصمیم سازی در این سازمان مهم بین المللی حائز اهمیت فراوان است.

ایران یکی از کشور‌های بنیان‌گذار و اعضای فعال سازمان بین‌المللی کار است که در۲۶ سال گذشته تاکنون به‌عنوان عضو هیات مدیره و در سال گذشته هماهنگ‌کننده گروه آسیا اقیانوسیه در این سازمان بوده است.

کنفرانس 112 سازمان بین‌المللی کار، دوشنبه، ۱۴ خرداد ۱۴۰۳ در ژنو  به‌طور رسمی کار خود را آغاز  و تا جمعه 25 خرداد ادامه دارد.

انتهای پیام
۱۳۴۶
دیدگاه
آخرین‌های اقتصادی
آخرین اخبار
پربازدیدها