سفیر ایران نزد سازمان ملل در ژنو خواستار شد:

وضعیت وخیم کارگران و کارفرمایان در غزه؛ نیازمند اقدام فوری سازمان بین‌المللی کار

سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل در ژنو در اجلاس ۱۱۲ سازمان بین المللی کار، گفت: وضعیت وخیم کارگران و کارفرمایان بی‌دفاع و بیگناه در غزه نیازمند توجه و اقدام فوری از سوی سازمان بین‌المللی کار است.

وضعیت وخیم کارگران و کارفرمایان در غزه؛ نیازمند اقدام فوری سازمان بین‌المللی کار
پژواک کارفرما -

سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل در ژنو، طی سخنرانی با موضوع وضعیت فلسطین و غزه در اجلاس 112 سازمان بین‌المللی کار که در ژنو در حال برگزاری است، اظهار کرد: وضعیت وخیم کارگران و کارفرمایان بی‌دفاع و بیگناه در غزه نیازمند توجه و اقدام فوری از سوی سازمان بین‌المللی کار است.

به گزارش خبرنگار پژواک کارفرما، علی بحرینی، با بیان اینکه سازمان بین‌المللی کار باید اقدامات حمایتی ملموس برای رفع نیازهای اساسی و ضروری کارگران و کارفرمایان آسیب‌دیده در غزه انجام دهد، افزود: انتظار می‌رود سازمانی که به موجب اساسنامه خود موظف به حمایت از حقوق کارگران و کارفرمایان در سراسر جهان است، در برابر این فاجعه انسانی موضع قاطعی اتخاذ کند.

متن کامل سخنرانی علی بحرینی، سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل در ژنو در اجلاس 112 سازمان بین‌المللی کار:

بسم الله الرحمن الرحیم

در ابتدا اجازه دهید از مدیرکل و دفتر برای تهیه گزارش تحت این دستور کار که تصویری از وضعیت اقتصادی رو به وخامت فلسطین و تاثیر آن بر اشتغال، رفاه اجتماعی و معیشت پایدار ناشی از اشغالگری را ارائه می‌دهد، تشکر کنم. 

نمایندگان محترم:

همانطور که مدیرکل در گزارش خود خاطرنشان کرد، عدالت اجتماعی و اشغالگری ناسازگار هستند. نقض‌های فاحش اخیر حقوق بین‌المللی حقوق بشر و حقوق بشردوستانه، به ویژه جنایات جنگی، جنایات علیه بشریت، نسل‌کشی، پاکسازی قومی و آوارگی اجباری که توسط رژیم اشغالگر انجام شده، تأثیر ویرانگری بر وضعیت کارگران فلسطینی داشته است.

عدم موفقیت جامعه بین‌المللی به ویژه شورای امنیت در پایان دادن به اشغال غیرقانونی و وحشیگری‌هایی که توسط رژیم تحمیل شده بر مردم فلسطین، دلیل اصلی این است که ما هنوز در این مرحله هستیم و جان‌های بیگناه همچنان از دست می‌روند.

از 7 اکتبر 2023، رژیم اسرائیلی نسل‌کشی را در غزه آغاز کرد که موجب مرگ و ویرانی بی‌سابقه‌ای در غزه شده است. همانطور که در گزارش آمده است، پیش از جنگ، غزه شغل‌های زیادی برای ارائه نداشت. حتی آن زمان نیز محرومیت غالب بود. اکنون کمتر اشتغالی برای صحبت کردن باقی مانده است. بازار کار فروپاشیده، در میان ویرانی گسترده، آوارگی، کشتار و گرسنگی. حقوق کار نقض شده است. در حالی که ما در این کنفرانس حضور داریم، رنج ادامه دارد. نابودی سرمایه انسانی و فیزیکی تأثیرات طولانی‌مدتی بر کارگران و کارفرمایان در فلسطین خواهد داشت.

در حالی که غزه ویران شده است، کرانه باختری نیز در امان نمانده است. اشغال عمیق‌تر و محدودیت‌های تردد، موجب تعطیلی کسب و کارها و بیکاری گسترده شده که با از دست رفتن فرصت‌های اشتغال فلسطینیان تشدید شده است.

آقای رئیس:

وضعیت وخیم کارگران و کارفرمایان بی‌دفاع و بیگناه در غزه نیازمند توجه و اقدام فوری از سوی سازمان بین‌المللی کار است. انتظار می‌رود سازمانی که به موجب اساسنامه خود موظف به حمایت از حقوق کارگران و کارفرمایان در سراسر جهان است، در برابر این فاجعه انسانی موضع قاطعی اتخاذ کند. همانطور که در گزارش آمده است، بحران کنونی مشکلات پیشین را تشدید کرده و موانع جدیدی را برای نیروی کار در سرزمین‌های اشغالی فلسطین ایجاد کرده است. از دست دادن گسترده شغل‌ها تا شرایط کاری خطرناک، کارگران فلسطینی با چالش‌های بی‌سابقه‌ای روبرو هستند که نیازمند توجه و اقدام فوری است.

آنچه انتظار می‌رود این است که سازمان بین‌المللی کار با تمام تعهدات خود تحت اساسنامه در قبال عدالت اجتماعی، صدای خود را بلند کند و رنج مردم غزه، به ویژه کارگران و کارفرمایان را تقویت کند. باید بدون ابهام این جنایات علیه بشریت و نقض فاحش حقوق بشر را محکوم کند. سازمان بین‌المللی کار باید نقش خود را در اجرای حکم دیوان بین‌المللی دادگستری برای توقف نسل‌کشی در غزه ایفا کند. سازمان بین‌المللی کار همچنین باید اقدامات حمایتی ملموس برای رفع نیازهای اساسی و ضروری کارگران و کارفرمایان آسیب‌دیده در غزه انجام دهد.

انتهای پیام
۱۳۳۵
دیدگاه
آخرین‌های اقتصادی
آخرین اخبار
پربازدیدها