معاون رئیس جمهور خبر داد:

جذب ۵۰ هزار نفر در دستگاه‌های دولتی

معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان اداری و استخدامی گفت: امسال نزدیک به ۵۰ هزار نفر جذب دستگاه های دولتی می‌شوند.

جذب 50 هزار نفر در دستگاه‌های دولتی
پژواک کارفرما -

میثم لطیفی در نخستین همایش ملی کاربرد موردکاوی در آموزش مدیران دولتی ضمن تسلیت شهادت شهید جمهور اظهار کرد: تولید و تقویت ادبیات موردکاوی و تجربه نگاری ضرورتی راهبردی برای تولید علم بومی مدیریت است. باید در دانشگاه‌ها و دانشکده‌های مدیریتی، کرسی‌های مخصوص موردکاوی گسترش پیدا کند و موردکاوی را برای هیات علمی‌ها یک تخصص ضروری و همیشگی بدانیم. 

رئیس سازمان اداری و استخدامی ادامه داد: در دستگاه‌ها و سازمان‌ها هم مدیران و کارمندانی داریم که به دلیل انباشت تجربه میدانی استعداد فراوانی برای موردکاوی دارند بنابراین باید به این گروه هم میدان بازی و نقش آفرینی بدهیم و مسیر ارتقا و تاثیرگذاری آن‌ها را فراهم کنیم.

 وی با تاکید بر اینکه موردکاوی باید مبنای تولید آثار هنری باشد اظهار کرد: در حوزه مدیران به همان میزان که موردکاوی بومی کم داریم، تولید آثار هنری مبتنی بر شیوه مدیریت مدیران و رهبران نیز کم است. منبع و منشا و خاستگاه تمام مکاتب مدیریتی تجربه و میدان و مساله بوده است. برای رسیدن به تئوریهای جدید و مشخصا نظریات بومی چاره‌ای جز تمرکز بر مساله‌های میدانی و بومی خودمان نداریم.

لطیفی تاکید کرد: دانشگاهیان باید بپذیرند راه تولید موردکاوی‌های آموزشی تراز، نزدیکی به میدان و دست و پنجه نرم کردن با داده‌های دست اول میدانی است. ما هنوز  با فناوری استخراج و استحصال موردکاوی از دل تجربه‌های انباشته حکمرانی و کشورداری فاصله داریم و  این همایش‌ها فرصتی برای گفت و گوهای روشی جدی برای رسیدن به فناوری برتر تجربه نگاری موردکاوی و موردنگاری است.

وی افزود: برای تربیت مدیران راهی نداریم جز اینکه دوره‌های آموزشی مدیران بر مبنای موردکاوی‌های به روز کشور باشد. ما در این حوزه عقب مانده‌ایم و دانشگاه‌ها و استادان و اهل قلم تکلیف دارند. برای تقویت این مسیر صد البته مراکزی مثل مرکز آموزش مدیریت دولتی هم تکلیف مضاعف برای طراحی دوره‌های آموزشی مدیران مبتنی بر موردکاوی‌ها دارند.

معاون رئیس جمهور مطرح کرد: باید بپذیریم که یکی از بهترین راه‌های نگهداشت سرمایه انسانی دولت، تدوین هنرمندانه تجارب دانشی آن‌ها است. تجربه‌نگاری می‌تواند یکی از بهترین روش‌ها برای اعتماد سازی و ایجاد سرمایه اجتماعی باشد.

لطیفی با بیان اینکه تجربه نگاری و موردکاوی برخلاف تصور اولیه ساده نیست و بسیار دشوار است، گفت: مورکاوی نیازمند هنر روایت در کنار دانش فنی مساله است. هنر موردکاوی آموزشی، درگیر کردن احساسات و عواطف در یادگیری در کنار داده‌های دانشی و محل تجلی و تجمیع علم و هنر در مدیریت است.

رئیس سازمان اداری و استخدامی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در سال جاری آزمون فراگیر جذب کارمندان دولتی در دستگاه‌های اجرایی برگزار می‌شود و مشخصا در وزارت بهداشت، وزارت علوم و وزارت آموزش و پرورش خواهد بود و منتظریم که سایر دستگاه‌ها نیز  نیاز خود را اعلام کنند. 

وی با تاکید بر اینکه میزان جذب به نیاز دستگاه‌ها بستگی دارد گفت: مجموعا ۵۰ هزار نفر جذب خواهند شد که ان شاءالله در دستگاه‌های اجرایی به کارگیری شوند

انتهای پیام
۱۲۵۸
دیدگاه
آخرین‌های اقتصادی
آخرین اخبار
پربازدیدها