مدیر عامل شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران اعلام کرد:

آمادگی تولید ۱۱ هزار تن کاغذ روزنامه در صورت ارائه سوبسید/اعمال تعرفه ها، صادرات مقوا به عراق را مختل کرد

مدیر عامل شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران گفت: اگر وزارت ارشاد سوبسید کاغذ خارجی را به ما بدهد، آمادگی تولید ۱۱ هزار تن کاغذ روزنامه را داریم که این رقم بخش بزرگی از نیاز روزنامه‌های کشور را تامین می‌کند.

آمادگی تولید ۱۱ هزار تن کاغذ روزنامه در صورت ارائه سوبسید/اعمال تعرفه ها، صادرات مقوا به عراق را مختل کرد
پژواک کارفرما -

امید نیک نژاد در نشستی خبری با بیان اینکه یک خط تولید کارخانه رو به تعطیلی بود تا اینکه با همت رئیسی، رئیس قوه قضائیه در سال ۹۹، احیا شد، گفت: سال ۹۹ کل تولید و چاپ تحریر در این مجموعه، ۴۵۰۰ تن بود که‌ در پایان سال ۱۴۰۲به بیش از ۴۵ هزار تن رسیده است.

مدیر عامل شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران افزود: با افزایش ظرفیت تولید، حدود ۱۰ برابر و ۸۰۰ درصد رشد در تولید کاغذ در ۲ سال و اندی صورت گرفت. وی با اشاره به اینکه ۷۰ درصد کتاب‌های درسی دانش آموزان در سال تحصیلی ۱۴۰۲_ ۱۴۰۱ از صنایع چوب و کاغذ مازندران بود، اظهار کرد: در سال تحصیلی ۱۴۰۲_ ۱۴۰۳ کل کتاب‌های درسی دانش آموزان از کاغذ ایرانی تولید و عرضه شد.

نیک نژاد ادامه داد: در سال ۱۴۰۱ حدود ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار دلار صادرات مقوا به عراق داشتیم اما به دلیل اعمال تعرفه‌های وزارت صمت و ورود کالای ارزان کشور همسایه، صادرات ما دچار اختلال شد. مدیرعامل صنایع چوب و کاغذ مازندران تأکید کرد: ۳۳۰ ناشر در کشور از کاغذ ایرانی استفاده می‌کنند و ما برای تنظیم بازار ۵ هزار تن کاغذ به وزارت ارشاد می‌دهیم و اگر وزارت ارشاد سوبسید کاغذ خارجی را به ما بدهد، آمادگی تولید ۱۱ هزار تن کاغذ روزنامه را داریم که این رقم بخش بزرگی از نیاز روزنامه‌های کشور را تامین می‌کند.
به گفته وی ۱۵۰ میلیون جلد کتاب از کاغذ ایرانی تولید می‌شود که منجر به جلوگیری از خروج ۵۰ میلیون دلار ارز شده است.

انتهای پیام
۱۲۴۵
دیدگاه
آخرین‌های اقتصادی
آخرین اخبار
پربازدیدها