اختصاصی/جزئیات صدور قطعنامه هشتمین همایش ملی کار/اختصاص بیشترین رای به نمایندگان کارفرمایی در ۳ کمیسیون همایش ملی کار

هشتمین همایش ملی کار، یکشنبه، ششم خرداد ۱۴۰۳ با حضور وزیر تعاون، کار ورفاه اجتماعی در مجموعه فرهنگی ورزشی تلاش برگزار و پیام ویدیویی دبیرکل سازمان بین‌المللی کار قرائت خواهد شد.

 اختصاصی/جزئیات صدور قطعنامه هشتمین همایش ملی کار/اختصاص بیشترین رای به نمایندگان کارفرمایی در 3 کمیسیون همایش ملی کار
پژواک کارفرما -

هشتمین همایش ملی کار، یکشنبه، ششم خرداد با حضور وزیر ، معاونان، مدیران کل استانها و مدیران ستادی و کارشناسان وزارت  تعاون کار و رفاه اجتماعی، نمایندگان وزارتخانه ها و نهادهای مرتبط، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، اعضای مجمع عمومی در مجموعه فرهنگی ورزشی تلاش برگزار و پیام ویدیویی دبیرکل سازمان بین‌المللی کار قرائت خواهد شد.

به گزارش خبرنگار پژواک کارفرما، کمیسیون‌های همایش ملی کار شامل کمیسیو‌‌ن‌های ایمنی و بهداشت کار، اصول و حقوق بنیادین کار،  کار شایسته و آینده کار و گفتگوی اجتماعی و مشارکت‌های مردمی، بودند که از ۳۰ اردیبهشت ماه آغاز و تا سوم خرداد در محـل مجموعه فرهنگی ورزشـی تلاش با حضور نمایندگان گروه‌های کارگری، کارفرمایی و دولت برگزار شد.

در کمیسیون‌های گفتگوی اجتماعی و مشارکت مردمی با ریاست اکبرپور، دبیر انجمن سراسری مراکز آموزش مهارت های کسب و کار ایران، کمیسیون ایمنی  و بهداشت کار با ریاست داود جوانی، عضو هیئت مدیره کانون عالی کارفرمایی ایران، کمیسیون اصول و حقوق بنیادین کار با ریاست سعیدعمرانی، رئیس کمیسیون امور حقوقی و معاضدت قضائی کانون عالی کارفرمایی ایران، نمایندگان کارفرمایی بیشترین رای را به خود اختصاص دادند.

در کمیسیون کار شایسته و آینده کار با ریاست شهریور، معاون پژوهشی، برنامه ریزی و سنجش مهارت سازمان فنی و حرفه‌ای کشور از گروه دولت انتخاب شد.

در ادامه امروز شنبه، 5 خرداد ماه، جلسه کمیسیون قطعنامه با حضور روسا، نواب کمیسیون‌ها، نمایندگان دبیرخانه، دبیر همایش و دبیرکل کانون عالی کارفرمایی ایران برگزار و در بررسی بندهای مصوب در کمیسیون‌ها، بندهای تکراری و طولانی و یا مشابه متنی با سایر مصوبات کمیسیون‌ها ادغام شده و در انتها قطعنامه پایانی با ۲۸ بند به تصویب نهایی اعضای کمیسیون قطعنامه رسید که فردا در مجمع همایش ملی کار قرائت خواهد شد.

گفتنی است، بر اساس بیانیه همایش هفتم در سال 1402 مقرر  شده بود که نسبت به بازبینی آیین‌نامه اجرایی همایش ملی کار اقدام شود و به همین منظور طی نشست‌های متعدد در محل کنفرانس موسسه کار و تامین اجتماعی با حضور نمایندگانی از دولت، جامعه کارگری و کارفرمایی در آیین نامه اجرایی تغییرات زیادی به وجود آمد که پس از نهایی شدن آن جهت تایید برای وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی ارسال و پس از توشیح ایشان به نهادهای ذی‌ربط ابلاغ شد.

همچنین در این دوره اعضای مجمع عمومی همایش، ۵۰ نفر عضو اصلی  و 100 عضو مشاور از گروه دولت به همراه ۲۵ عضو اصلی و ۵۰ عضو مشاور از گروه کارگری و 25 عضو اصلی و ۵۰ عضو مشاور از گروه کارفرمایی هستند و موسسه کار و تامین اجتماعی برای ایجاد یک اجتماع سه جانبه مرکب از نمایندگان دولت، کارگری و کارفرمایی، نقش پررنگی را ایفا کرد.

انتهای پیام
۱۲۱۱
دیدگاه
آخرین‌های اقتصادی
آخرین اخبار
پربازدیدها