عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:
ناتوانی صنایع کوچک در بازاریابی خارجی
حجت اله فیروزی گفت: صنایع کوچک و متوسط در حال حاضر به سرمایه در گردش نیاز دارند تا بتوانند به فعالیت خود ادامه دهند و در صورت امکان توسعه یابند اما متاسفانه بخش کمی از منابعی که به تولید و صنعت اختصاص پیدا میکند، سهم صنایع کوچک و متوسط میشود.
وی ادامه داد: بخش عمدهای از اقتصاد و تولید کشور مربوط به واحدهای صنعتی کوچک است در واقع ۸۰ درصد مجموعههای تولیدی ما کوچک و متوسط هستند و با وجود اینکه اشتغالزایی بسیاری دارند اما حمایتهای دولتی کمی از این مجموعهها صورت میگیرد.
صنایع کوچک و متوسط در حال حاضر به سرمایه در گردش نیاز دارند تا بتوانند به فعالیت خود ادامه دهند و در صورت امکان توسعه یابند اما متاسفانه بخش کمی از منابعی که به تولید و صنعت اختصاص پیدا میکند، سهم صنایع کوچک و متوسط میشود.
وی عدم توانایی صنایع کوچک و متوسط در بازاریابی را از دیگر مشکلات این واحدهای تولیدی برشمرد و اضافه کرد: از آنجاکه صدای این واحدهای تولیدی بلند نیست، نمیتوانند بازارهای داخلی و جهانی را به درستی جذب کنند.
این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه وزارت صمت باید سازوکار مناسبی برای حمایت از صنایع کوچک و متوسط پیشبینی کند، ادامه داد: صادرات حلقه متصل به تولید است و اگر این حلقه تکمیل نشود، واحدهای تولیدی نمیتوانند موفق باشند.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: در صورتی که این مجموعهها به هم وصل شود میتوانند به صورت مشترک بازارهای جهانی را به دست آورند و در بازارهای رقابتی با مشکل روبه نشوند البته در این زمینه نقش اتاقهای بازرگانی را نمیتوان نادیده گرفت.