برگزاری مراسم «روز جهانی مهارت جوانان ۲۰۲۴»

مراسم «روز جهانی مهارت جوانان ۲۰۲۴» در تاریخ ۱۵ جولای با موضوع "مهارت‌های جوانان برای صلح و توسعه پایدار" به صورت مجازی برگزار شد.

برگزاری مراسم «روز جهانی مهارت جوانان 2024»
پژواک کارفرما -

رویداد «روز جهانی مهارت جوانان 2024»، توسط نمایندگی‌های دائم پرتغال و سریلانکا در سازمان ملل متحد، یونسکو، سازمان بین‌المللی کار و دفتر جوانان سازمان ملل متحد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پژواک کارفرما، در این رویداد، که دهمین سالگرد تأسیس روز جهانی مهارت جوانان را گرامی می‌داشت، شرکت‌کنندگان به بررسی پیشرفت‌های حاصل شده در زمینه توسعه مهارت‌های جوانان و چالش‌های پیش رو پرداختند. سخنرانان بر اهمیت تجهیز جوانان به مهارت‌های ضروری برای اشتغال، کار شایسته و کارآفرینی تأکید کردند.

در طول برنامه، چالش‌های فزاینده‌ای که جوانان امروز با آن مواجه هستند مورد بحث قرار گرفت. این چالش‌ها شامل درگیری‌ها، محیط‌های آنلاین تفرقه‌انگیز و مسائل مربوط به خشونت در محل کار بود. سخنرانان تأکید کردند که این مشکلات نه تنها آینده فردی جوانان، بلکه صلح و ثبات جوامع را نیز تهدید می‌کند.

یکی از موضوعات کلیدی مورد بحث، اهمیت توسعه مهارت با تمرکز بر صلح بود. شرکت‌کنندگان بر این نکته تأکید کردند که چنین رویکردی می‌تواند به تقویت درک متقابل و اعتماد بین گروه‌ها، افزایش قابلیت استخدام جوانان و کاهش درگیری‌ها بر سر کنترل دارایی‌های درآمدزا کمک کند.

در این رویداد، اهمیت مهارت‌های فنی مرتبط با بازار کار، از جمله مهارت‌های مورد نیاز در اقتصاد دیجیتال و سبز، مورد تأکید قرار گرفت. همچنین بر ضرورت آموزش مهارت‌های اصلی مانند یادگیری اجتماعی و عاطفی (SEL) برای تقویت عاملیت، انعطاف‌پذیری و همدلی تأکید شد.

سخنرانان همچنین به گزارش اخیر دبیرکل سازمان ملل در مورد جوانان، صلح و امنیت اشاره کردند که بر نیاز به ترویج مشارکت جوانان در فرآیندهای صلح، پیشگیری از درگیری، عدالت اقلیمی و صلح‌سازی تأکید داشت.

در پایان، شرکت‌کنندگان بر تعهد جامعه بین‌المللی برای توانمندسازی جوانان با مهارت‌های جامع برای ایجاد آینده‌ای صلح‌آمیز، پایدار و فراگیر تأکید کردند. آنها خاطرنشان ساختند که با توجه به نقش کلیدی جوانان در شکل‌دهی آینده جهان، این تعهد مداوم برای توسعه مهارت‌های آنان از اهمیت حیاتی برخوردار است.

گفتنی است، ده سال پیش، در دسامبر 2014، مجمع عمومی سازمان ملل متحد «روز جهانی مهارت‌های جوانان» را تأسیس کرد تا بر اهمیت حیاتی تجهیز جوانان به مهارت‌های ضروری برای اشتغال، کار شایسته و کارآفرینی، و همچنین برای مقابله با چالش‌های جهانی و پیشبرد توسعه پایدار تأکید کند.

سال 2024 نقطه عطف مهمی است برای تأمل در پیشرفت‌های تحول‌آفرین صورت گرفته در زمینه توسعه مهارت‌های جوانان طی دهه گذشته، و همچنین شکاف‌هایی که همچنان وجود دارند و چالش‌هایی که هنوز باید در زمینه دنیای کار دائماً در حال تحول مورد توجه قرار گیرند. جامعه بین‌المللی تلاش‌های خود را برای پر کردن شکاف بین آموزش و اشتغال تقویت کرده است، و خود را با پیشرفت‌های سریع فناوری و اولویت‌های اقتصادی در حال تغییر تطبیق می‌دهد.

با تأمل بر پیشرفت‌های حاصل شده در زمینه روز جهانی مهارت‌های جوانان 2024 و تعیین جهت‌گیری‌ها برای ابتکارات آینده، تعهد جامعه بین‌المللی به توانمندسازی جوانان با مهارت‌های جامع برای صلح و توسعه پایدار امری حیاتی است، به ویژه از آنجا که جوانان در خط مقدم تلاش‌های جهانی برای شکل دادن به آینده‌ای صلح‌آمیز، مرفه، پایدار و فراگیر قرار دارند. این تعهد مداوم اطمینان می‌دهد که پیشرفت‌های آموزشی ما نه تنها حفظ می‌شوند، بلکه برای مقابله با چالش‌ها و فرصت‌های در حال تحول جامعه جهانی ما نیز تطبیق داده می‌شوند.

انتهای پیام
۱۸۰۳
دیدگاه
آخرین‌های اجتماعی
آخرین اخبار
پربازدیدها