جوایز فستیوال روسیه در دستان گروه ایرانی

نمایش «هیس» به کارگردانی اسماعیل شفیعی موفق شد ۳ جایزه از بیست و هشتمین فستیوال بین‌المللی تئاتر «روسکایا کلاسیکا» مسکو را از آن خود کند.

جوایز فستیوال روسیه در دستان گروه ایرانی
پژواک کارفرما -

این نمایش چند ملیتی که به عنوان کاری از گروه تئاتر  «چایکا» از ایران در این فستیوال حضور داشت،  جوایز بهترین کارگردانی، بهترین بازی دونفره (دوئت) و دیپلم افتخار این رویداد هنری را از آن خود کرد.

بر همین اساس جایزه بهترین کارگردانی به اسماعیل شفیعی، عضو هیات علمی دانشگاه هنر و جایزه‌ بهترین بازی دونفره (دوئت) به مینا امامی و فرزانه میدانی و دیپلم افتخار پیوست فرهنگ شرق و روسیه به این گروه تعلق گرفت.  

 این نمایش چند ملیتی که در آن بازیگرانی از ایران، جمهوری آذربایجان و روسیه شرکت دارند، سال گذشته در فستیوال آرلکین روسیه نیز برنده جایزه ویژه هیات داوران شد.

 گروه تئاتر «چایکا»، سال گذشته، از همین فستیوال با اجرای نمایش «موتسارت،   سالیه‌ری،   مکبث و دیگران» جایزه بهترین کارگردانی و جایزه‌ ویژه‌ هیات داوران را به خاطر «به کارگیری جسورانه عناصر نوین در اجرای آثار کلاسیک» دریافت کرد.  

گفتنی است بیست و هشتمین فستیوال بین‌المللی تئاتر روسکایا کلاسیکا از ۲۱ تا ۲۹ می سال‌جاری (یکم تا نهم خرداد ماه) در روسیه برگزار شد.

انتهای پیام
۱۲۸۷
دیدگاه
آخرین‌های اجتماعی
آخرین اخبار
پربازدیدها