نگاه دو قطبی در تعیین مزد مردود است؛

احتمال اجرای مزد منطقه‌ای به صورت پایلوت در برخی استان‌ها

نماینده کارفرمایان در شورای عالی کار گفته است که احتمال دارد امسال مزد منطقه‌ای به صورت پایلوت در چند استان اجرا شود.

احتمال اجرای مزد منطقه‌ای به صورت پایلوت در برخی استان‌ها
پژواک کارفرما -

پژواک کارفرما- نماینده کارفرمایان در شورای عالی کار ، اجرای مزد منطقه‌ای را قانونی دانسته و گفته بحث تعیین «مزد برای مناطق مختلف» و «مزد برای صنایع مختلف» در قانون آمده و از سال‌های گذشته در شورای عالی کار مورد بررسی قرار گرفته است.

به گزارش پژواک کارفرما، اصغر آهنی‌ها به این نکته اشاره کرده که اعضای شورای عالی کار هم مخالف اجرای مزد منطقه‌ای نیستند و دغدغه اصلی، نحوه اجرای قانون است که نباید اجرای مزد منطقه‌ای تبعات منفی داشته باشد.

عضو هیات مدیره کانون عالی انجمن‌های صنفی کارفرمایی کشور با بیان اینکه اجرای این بخش از قانون حدود 20 سال، مغفول مانده، افزود: گروه کارفرمایی سال گذشته تحقیقات سنگینی را برای مزد منطقه‌ای انجام داد و امسال هم در شورای عالی کار، وزارت اقتصاد به این موضوع ورود کرده است.

نماینده کارفرمایان با بیان اینکه کارگر و کارفرما با هم تولید را پیش می‌برند و در هر تصمیم‌گیری باید منافع مشترک هر دو در نظر گرفته شود، نگاه دو قطبی در تعیین مزد را مردود برشمرد و از احتمال اجرای مزد منطقه ای در چند استان به صورت پایلوت خبر داد.

به گفته آهنی‌ها، مزد منطقه‌ای یا به صورت پایلوت در چند استان یا سراسری پیاده‌سازی خواهد شد اما تحقق این امر به آماده‌سازی داده‌های تصمیم‌گیری صحیح و کامل از سوی نمایندگان کارفرمایی، کارگری و دولت نیاز دارد.

 

انتهای پیام
۳۳
دیدگاه
آخرین‌های اخبار
آخرین اخبار
پربازدیدها